×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
احتمال اعمال خاموشی با افزایش مصرف برق در فارس

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله حقیقی بعد از ظهر پنجشنبه در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو بیان کرد: بیش از ٩ هزار و ٢٠٠ مگاوات برق در استان فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد این در حالی است که میزان مشترکان این نهاد از دو میلیون و ٨٠٠ هزار نفر نیز فراتر رفته است.

وی ادامه داد: این نهاد تنها شرکت در این حوزه است که دارای نیروگاه اتمی است و ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که ٨٠ درصد از گاز کشور نیز از فارس و بوشهر عبور می‌کند که این موضوع نیز در میزان برق مصرفی در استان فارس و بوشهر اثرگذار است.

به گفته این مقام مسئول فرکانس برق شاخص پایداری شبکه انتقال برق بوده که هرگونه تولید و مصرف انرژی بر روی آن اثرگذار است از این رو برای پایداری شبکه انتقال برق باید فرکانس برق همواره در میزان معین و تعیین شده قرار داشته باشد.

حقیقی تاکید کرد: تنها ١٠ درصد از انرژی تولید شده از محل نیروگاه‌های برق آبی است این در حالی است که ۵٠ درصد از انرژی تولید شده در فارس به علت خشکسالی، رمز ارز و عدم توسعه یافتگی شبکه برق از بین می‌رود.

او ادامه داد: در راستای کنترل و مدیریت مصرف برق در استان بیش از ١٠٠ برنامه محوری همزمان با اوایل اردیبهشت ماه که آغازی برای افزایش مصرف در استان است تدوین شد و هدف از این برنامه نیز عدم قطع انرژی برای مشترکان خانگی است.

به گفته این مقام مسئول اگر کشاورزان روزانه به مدت ۵ ساعت زمینه خاموشی پمپ‌های آبی خود را فراهم کنند ١٩ ساعت برق رایگان دریافت خواهند کرد لازم به ذکر است که مشترکان صنعتی تاکنون همکاری لازم را با این دستگاه داشته و تاکنون طی سال ١۴٠١ هیچ قطعی برقی در صنایع صورت نگرفته است.

حقیقی متذکر شد: اگر میزان مصرف برق در استان افزایش یابد باید نسبت به مدیریت برق در استان فارس اقدام شده و احتمال خاموشی در استان نیز وجود خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.