×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اختصاص اعتبار قابل توجه برای توسعه منطقه ویژه خلیج فارس از سوی ایمیدرو

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حسن خلج‌طهرانی با بیان این مطلب گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با احداث زیرساخت‌های جدید به دنبال جذب سرمایه‌گذار و ایفای نقش پررنگ‌تر در توسعه اقتصادی کشور به ویژه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خواهد بود.

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته، به تدریج طی ۴ تا ۵ سال آینده در منطقه ویژه خلیج فارس هزینه خواهد شد تا بستر مناسبی را برای ترغیب سرمایه‌گذاران جهت حضور در این منطقه فراهم آورد.

برنامه های زیرساختی آب و گاز

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر در این منطقه ویژه اقدامات مثبتی در حوزه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری انجام شده است، تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های سایت توسعه و سایت قدیم منطقه به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی، ریلی و زمینی و ترکیبی، طرح‌های توسعه متعددی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در بخش احداث زیرساخت‌های آب، برق و گاز نیز اقدامات متعددی شامل طرح انتقال پساب شهر بندرعباس به منطقه ویژه خلیج فارس و طرح‌های ایستگاه‌های ۱۰۰ هزار و ۳۰ هزار متر مکعبی انجام شده است. افزودن یک ایستگاه جدید گاز با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در روز به ظرفیت‌های موجود، جزو برنامه های امسال است.

برنامه راه اندازی ۲ هزار مگاوات برق

خلج طهرانی خاطرنشان کرد: سال گذشته منطقه ویژه خلیج فارس به خط هفتم سراسری گاز کشور وصل شد و یک انشعاب جدید دریافت کرد.

وی افزود: در زمینه زیرساخت برق در منطقه ویژه، قرار است با مشارکت منطقه ویژه و نیز برخی شرکت‌های فولادی در منطقه ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید افتتاح شود که البته این طرح در راستای تفاهم شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی با دولت برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه برق خواهد بود.

بازنگری برنامه جامع توسعه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به بازنگری برنامه جامع این منطقه و تصویب آن در شورای عالی مناطق آزاد گفت: در صورت تصویب این برنامه، وارد مرحله اجرا می‌شویم.

وی ادامه داد: همچنین برای منطقه ویژه، اهدافی کلان نظیر تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در این منطقه و تبدیل شدن آن به قطب نخست تولید فولاد در کشور و نیز افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم به ۵۰۰ هزار تن مورد نظر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.