×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس این بخشنامه که با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است، با افزایش سقف اعتباری مقرر در آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان به ۴٠ درصد سرمایه پایه بانک‌ها برای صنایه دارویی به مدت یکسال دیگر موافقت شد و همچنین این صنایع از محدودیت های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک های عامل و آیین‌نامه رعایت نسبت شاخص های مالی جهت اخذ تسهیلات و ایجاد تعهدات مستثنی شدند.
 بر اساس این بخشنامه، به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت های دارویی به دلیل تغییر نرخ ارز ترجیحی به نیمایی، حداکثر تسهیلات و تعهدات برای صنایع دارویی، از ٩٠ درصد به ٢٠٠ درصد فروش سال ١۴٠٠ افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز شورای پول و اعتبار بانک مرکزی. ج.ا.ا برای حمایت از تولید و با توجه شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم کشور به تولیدات داخلی شرکت های دارویی و طولانی بودن دوره وصول مطالبات این شرکت‌ها و مشکلات بیمارستان‌ها، بیمه های خدمات درمانی و کمبود نقدینگی، با مستثنی شدن صنایع دارویی از محدودیت‌های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک‌های عامل و آیین نامه رعایت نسبت شاخص های مالی و اعتبارسنجی برای مدت یکسال از تاریخ ابلاغ این مصوبه موافقت کرده بود.
 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.