×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ادامه استیصال آمریکا از دستاورد فضایی ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، پمپئو در توئیت خود ضمن تکرار اتهام‌های واهی علیه ایران، مدعی شده است که تهران در خصوص اینکه برنامه فضایی‌اش صلح آمیز، غیرنظامی و شفاف است، دروغ می‌گوید.
پمپئو همچنین از موفقیت سپاه پاسداران در قراردادن ماهواره نور یک در مدار زمین ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است که برنامه فضایی ایران، فناوری های مورد استفاده در سیستم های تسلیحات هسته‌ای را پیشرفت می دهد.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه توسعه علم و فناوری بویژه در عرصه هوا – فضا حق قانونی ملت ایران است، گفت: پرتاب موفق و غرورانگیز ماهواره نور با اهداف صلح آمیز و در راستای سیاست دفاعی ایران است.
موسوی در واکنش به مواضع اخیر ایالات متحده آمریکا در خصوص پرتاب موفق و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت های علمی و فناوری بویژه در حوزه هوا-فضا را حق ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد قطعا اینگونه دخالت ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین مواضع انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پرتاب ماهواره نور یک را مردود دانست و چنین مواضعی را ناشی از پذیرش قلدری آمریکا اعلام کرد
به گزارش ایرنا، ماهواره نور ۱ به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد روز چهارشنبه از کویر مرکزی ایران از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این ماهواره به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. در اجرای این عملیات پرتاب اصل غافلگیری رعایت شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.