×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ادغام دو شرکت لوله‌سازی وابسته به هلدینگ آتیه فولاد در راستای افزایش سودآوری

عباس اکبری محمدی معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه از ادغام دو شرکت لوله‌سازی نورد لولۀ کوثر صنعت اسپادانا و تنبوشه‌سازان آتیه جی وابسته به هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان در راستای افزایش سودآوری برای ذی‌نفعان خبر داد و اظهار کرد: این ادغام در پی تأکید مدیریت ارشد گروه فولاد مبارکه مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و سودآوری هرچه بیشتر برای کشور و همچنین به‌منظور تقویت منابع مالی و عملیاتی، افزایش صرفه‌جویی و بهره‌وری شرکت‌ها، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های عملیاتی و در راستای استراتژی راهبردی در برابر سایر رقبا برای گرفتن سهم بیشتری از بازار در دستور کار قرار گرفت.

وی خلق فرصت‌های جدید کسب‌وکار، کاهش مالیات پرداختی و امکان استفاده از ظرفیت تولید و هم‌افزایی عملیاتی را از دیگر اهداف این کار دانست و افزود: بهینه‌سازی فرایندها برای تسهیل ارتباطات و جلوگیری از استانداردهای دوگانه، اشتراک پایگاه‌های داده و تجربیات عملکردی رفتار با مشتریان، دسترسی به مزیت برند و حذف فعالیت‌های موازی از دیگر مواردی است که در این ادغام مدنظر بوده است.

اکبری‌محمدی بیان داشت: دو شرکت نورد لولۀ کوثر صنعت اسپادانا و تنبوشه‌سازان آتیه جی از تولیدکنندگان مطرح لوله‌های درزجوش یا اسپیرال، سال گذشته توسط هلدینگ آتیه فولاد خریداری شدند و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط مدیران این هلدینگ به ظرفیت تولید رسیدند.

اخذ تصمیمات واحد و درنتیجه افزایش سودآوری برای ذی‌نفعان هلدینگ

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه اذعان کرد: در دنیای کنونی، که تغییرات بسیار سریع اتفاق می‌افتد، شرکت‌ها باید بتوانند چابک‌تر تصمیم بگیرند و فعالیت‌های موازی نداشته باشند که در این راستا، ادغام شرکت‌ها می‌تواند منجر به اخذ تصمیمات واحد و درنتیجه افزایش سودآوری برای مجموعه و ذی‌نفعان شود.

اکبری‌محمدی تصریح کرد: در این خصوص، پس از انجام بررسی‌های تخصصی و مطالعات اولیه، گفت‌وگوهای مفصلی با کارشناسان خبره انجام گرفت و روش ادغام انتخاب شد که بر اساس آن، شرکت تنبوشه‌سازان آتیه جی در شرکت نورد لولۀ کوثر صنعت اسپادانا ادغام و منحل شد.

وی ادامه داد: با ادغام این دو شرکت، هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان و شرکت نورد لولۀ کوثر صاحب پنج‌خط تولید لولۀ درزجوش خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با ادغام این دو شرکت، هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان و شرکت نورد لولۀ کوثر صاحب پنج‌خط تولید لولۀ درزجوش خواهد شد که با استفاده از آن می‌تواند با تأمین نیاز پنج مشتری موازی، انواع لولۀ اسپیرال را باضخامت ۳ تا ۲۵ میلی‌متر بر اساس استاندارهای ملی و بین‌المللی تولید نموده و به جایگاه اول کشور در این زمینه دست یابد.

اکبری محمدی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی شرکت نورد لولۀ کوثر از ۱۳ کیلومتر راه‌آهن اختصاصی از دیگر فرصت‌های به‌دست‌آمده در این ادغام است که زمینه را برای حمل ۳۲۰ هزار تن محصول این شرکت به نقاط مختلف کشور و نیز صادرات آن فراهم می‌کند تا امکانی برای خلق فرصت‌های جدید، کاهش هزینه‌های عملیاتی و کسب سود بیشتر برای سهامداران باشد.

منبع خبر: ایراسین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.