×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارائه خدمات تامین مالی از طریق بانک‌های تجاری ایران و بلاروس

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با وزیر صنعت بلاروس با تاکید بر گسترش روابط تجاری دو کشور گفت: لازمه گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، ایجاد بستر مناسب تعاملات بانکی بین ایران و بلاروس است و ایران امادگی دارد با همکاری بانک های دو کشور این بستر را اماده کند.

ابوالحسنی افزود: رئیس جمهور دو کشور بر تسهیل روابط تجاری بین ایران و بلاروس تاکید داشتند و ما بایستی راهکارهای مختلف برای حمایت از توسعه روابط اقتصادی از طریق شبکه بانکی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات تامین مالی از طریق بانک های تجاری دو کشور می تواند نقطه شروع مناسبی در این زمینه باشد.

قائم مقام بانک مرکزی یادآور شد: عضویت ایران در سازمان شانگهای و بریکس نمونه خوبی از استفاده از ظرفیت های پیمان های بین المللی در توسعه روابط اقتصادی است که در توسعه روابط ایران و بلاروس می تواند مدنظر قرار گیرد.

در این دیدار الکساندر راگوژنیک نیز ضمن اعلام آمادگی این کشور برای بسط روابط تجاری بین دو کشور گفت: بلاروس آمادگی برای انجام کارهای لازم و فراهم نمودن مقدمات روابط تجاری را دارد. در این راستا در سال گذشته صادرات بلاروس به ایران در یکسال گذشته ۱۱۰ درصد و صادرات ایران به بلاروس ۲۸۰ درصد رشد داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.