×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارائه «مدیریت استعداد و یادگیری در عصر دیجیتال» توسط رییس اداره آموزش بیمه ملت

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه ملت؛ این مبحث، با اشاره به این‌که در دوره دیجیتالی شدن شاهد تغییرات اساسی در نحوه استخدام و توسعه نیروها برای شرکت ها خواهیم بود، از اختلال قابل توجه بازار کار در دهه‌های آینده خبر داد.

ارائه‌دهنده این مبحث معتقد است: کسب‌وکارها به نوآوران حوزه فناوری‌های دیجیتال و کارمندانی با مهارت‌های ترکیبی -که علاوه بر حوزه تخصصی خود به فناوری‌های دیجیتال پیچیده مسلط هستند-، نیاز دارند.

وی در ارائه خود، موفقیت در دنیای دیجیتال را نیازمند تغییر در نحوه تفکر مدیران دانست و کارکنان با مهارت‌های بالای فنی را نیازمند امکان کار در ساعات کاری منعطف و موقعیت‌های جغرافیایی مختلف خواند.

نویسنده همچنین سازمان‌ها نیز ملزم به بازنگری تنوع استعدادهای خود و پذیرش تنوع افکار برای ایجاد ارزش در عصر دیجیتال دانست و تاکید کرد که در شرایط پر تلاطم کنونی بسیاری از انتخاب رشته‌های تحصیلی و در پی آن انتخاب مشاغل، نه با توجه به استعدادها و پتانسل‌های افراد بلکه یا از طریق نیاز بازار و یا از طریق جو و هیجانات اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی تولید متخصصانی که از تخصص خود لذت نمی‌برند و به کار خود عشق نمی‌ورزند و نیز تولید افرادی که با وجود داشتن تخصص به علت نداشتن استعداد مرتبط از خلاقیت کافی در کار خود بهره‌مند نیستند و در یافتن شغل یا نگه‌داشتن آن دچار مشکل هستند؛ را از نتایج قطعی این مساله ذکر کرد.

روبه‌رو شدن با ا افرادی که احساس افسردگی، خشم، اضطراب و استرس دارند از جمله مواردی بود که نویسنده بر آن صحه گذاشت و در ارائه پیشنهاد برای حل این مساله، ترکیب تست‌های دیسک، ام‌بی‌تی‌آی، هالند و هوش چندگانه گاردنر را ارائه‌دهنده اطلاعات مناسبی از کارمند در جهت استخدام و به کارگماری در جای مناسب و آموزش کاربردی در جهت استعداد و توانمندی افراد اعلام کرد.

نویسنده در پایان، بازآفرینی مجدد نیروی انسانی در سازمان و مدیریت استعداد را راهگشای تبعات ناشی از تحولات دیجیتال برشمرد.

گفتنی است؛ بحث «مدیریت استعداد و یادگیری در عصر دیجیتال» توسط «عباس آزادمنش» رییس اداره آموزش شرکت بیمه ملت در پنل تخصصی سندیکای بیمه‌گران ایران با عنوان «آموزش و توانمندسازی دیجیتالی» روز یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰٫۳۰ در سالن مصلی‌نژاد دانشگاه الزهرا (س) ارائه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.