×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارتقای مشتری مداری با استقرار سیستم مدیریت کیفیت

به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ مهدی چمن زاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرایط کسب و کار در سطح تمام جوامع همواره و با سرعت بسیار چشمگیر، دستخوش تغییر و گسترش شده است، لذا به منظور حضور پرقدرت و مستمر در عرصه کسب و کار و رقابت سالم و سازنده با سایر رقبا، مدیریت این تغییرات مطابق با استانداردهای جهانی امری اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی پست سازمانی خدمت رسان و مشتری محور است و همواره رضایت مشتری را اولویت خود قرار داده است افزود: این شرکت با شناسایی دقیق وضعیت موجود، عارضه‌یابی و شناخت مشکلات و خواسته‌های شرکت، نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها حدود سه سال پیش سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ به عنوان یکی از کاربردی‌ترین استانداردهای مدیریتی مجامع بین المللی و تضمین کننده کیفیت در شرکت ملی پست مستقر کرد.
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست معتقد است ادغام یک سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 از طریق پیاده‌سازی مناسب و بهبود مستمر به شرکت ملی پست این امکان را داده است تا بر روی حوزه‌های حیاتی کسب‌وکار خود تمرکز و کارایی آن را افزایش دهد. بر همین اساس توجه به اموری مهم چون بهینه سازی فرایندها، شفافیت مسوولیت‌ها در فرآیندهای سازمانی، افزایش سودآوری و کاهش میزان شکایات مشتریان، رفع نیازهای آشکار و پنهان آنان، جلب رضایت حداکثری ذی‌نفعان و دستیابی به بازارهای جدید در دستور کار شبکه پستی کشور قرار گرفته است.
چمن زاد گفت: امسال گواهینامه ایزو برای دومین سال پس از بررسی های انجام شده توسط ممیزان وکارشناسان و ارزیابی کامل تمامی فرایندهای اجرایی طی یک دوره مشخص، تمدید شده است و این مرهون تلاشهای تمامی کارکنان ستادی واجرایی در سرتاسر شرکت ملی پست بوده است که گواهی است بر اینکه این گواهینامه صرفا یک مدرک برای ما نیست و به خوبی و کامل برای ارتقا و بهبود امور به کار رفته است .
وی خاطر نشان کرد: شرکت ملی پست چون بر پایه مشتری مداری استوار است پس بهینه سازی،بهره وری و استانداردسازی فرایندها در آن بسیار مهم است از این رو که در معرض ارزیابی از طرف مشتریان است.
گفتمان سازی در حوزه پست و لجستیک با برپایی نخستیت رویداد نمایشگاهی صنعت پست
مهدی چمن زاد در بخشی دیگر از گفته های خود به برگزاری نمایشگاه صنعت پست در شرکت ملی پست برای نخستین بار در سالجاری اشاره کرد و گفت : نمایشگاه صنعت پست مبدا تحولی اساسی برای صنعت پست کشور بود.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه برای جا انداختن هر موضوع مهم نیاز به گفتمان سازی است گفت: نمایشگاه صنعت پست رسانه ای شد تا گفتمان سازی در بین اعضای این صنعت در کشور فرهنگسازی شود.
وی افزود: برای تقویت این راهبرد صحیح و ایجاد تحولات بزرگتر باید این رویداد ادامه یابد و بر آنیم تا در سال آتی دومین دوره این نمایشگاه را همزمان با گرامیداشت روز جهانی پست باشکوه تر و وسیع تر برگزار کنیم.
مهدی چمن زاد در خصوص معماری سنتی پست کشور گفت: با توجه به اینکه شرکت ملی پست میراث گذشته را دنبال کرده بود، به طور کامل نتوانسته بود با فضای اقتصاد دیجیتال و تحولات جهانی در حوزه دیجیتال سازی همسو وهمراه شود.
وی بحران کرونا را یکی از تهدیدهایی خواند که پست توانست در همین راستا از آن فرصت بسازد چرا که این بحران برای پست نقطه عطفی در تاریخ شد که طی آن توانست خود را با تحولات نوین همسو و در زیرساختهای خود بازنگری کند.
به گفته وی هنوز راه زیادی تا رسیدن به شرایط ایده آل است ولی این شرکت عزم خود را برای رسیدن به پستی نوین در تراز انقلاب اسلامی جزم کرده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.