×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ارتقا «بازده دارایی» بیمه ملت پاسخی به اعتماد سهام‌داران

پس از اعلام رشد ۲۱۵ درصدی پرتفو و افزایش آن تا ۳ هزار میلیارد تومان، افزایش سرمایه و واریز سود سهام به سجام یک‌هزار بازنشسته سهامدار، به عنوان شاخص هایی قابل اندازه‌گیری و کمی، یک مطالعه چهار ساله از عملکرد بیمه ملت نشان می‌دهد که بازده دارایی سهام‌داران این شرکت از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

افزایش بازده دارایی و حقوق صاحبان سهام یکی از اصلی ترین ماموریت بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود. یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های سودآوری بازده دارایی است. نسبت بازده دارایی‌ها (ROA)نشان‌‌دهنده آن است که شرکت چگونه از منابع و دارایی تحت اختیار خود برای کسب سود بهره برده و برای سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان خود بازدهی ایجاد کرده است. به عبارت دیگر تاثیر دارایی‌ها (مولد بودن دارایی‌ها) در ایجاد سود خالص را اندازه‌گیری می‌کند.

نسبت بازده دارایی‌ها می‌تواند شاخص نهایی برای ارزیابی کفایت و کارایی مدیریت شرکت باشد. هر چه این نسبت بزرگ‌تر باشد مطلوبیت بیشتری حاصل شده است. در مطالعه‌ای که بین ۱۷ شرکت بیمه‌ای صورت گرفته، بازده دارایی بیمه ملت از جایگاه قابل قبولی برخوردار است و این نسبت در سال ۱۳۹۹ به ۱۱ درصد رسیده است. مقایسه بیمه ملت با عملکرد خودش در سال ۱۳۹۷ نشانگر رشد است، چراکه این نسبت در سال ۹۷ عدد ۴٫۲ را نشان می‌دهد. این عدد در سال ۱۳۹۸ نیز ۳٫۶ درصد بوده است.

بررسی و مطالعه بازده دارایی شرکت‌های بیمه مستند به گزارش‌های حسابرسی شده پایان سال مالی شرکت‌های بیمه صورت گرفته و عدم بررسی بازده دارایی در سال ۱۴۰۰ به دلیل عدم اتمام سال مالی و متعاقبا نبود صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.