×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
از احداث پارک پتروشیمیایی «متانول» در پارسیان حمایت می کنیم

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، جواد اوجی شنبه شب در آئین انعقاد قرارداد ۹۰۰ میلیون دلاریِ فاز اول توسعه و تولید میدان بزرگ گازی کیش، اظهارداشت: ۴۴ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و صنعت نفت ایران در هیچ زمانی به اندازه و شدت امروز تحریم نبوده است و فشار تحریم‌ها بر صنعت نفت ایران از دوران ترامپ نیز بیشتر شده است.

وی تاکیدکرد : با احداث پارک متانول در پارسیان موافق هستیم و از آن حمایت می‌کنیم، تلاش خواهیم کرد تا موانع پیش روی برداشته و سرمایه گذاران به راحتی وارد عرصه نفت و گاز شوند..

وی افزود: با وجود شدیدترین تحریم‌ها امروز جمهوری اسلامی ایران نفت خود را انجام می‌دهد و نزدیک به یک میلیارد متر مکعب گاز و بیش از ۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم.

وزیر نفت عنوان‌کرد: زمانی آمریکا ونزوئلا را تحریم کرد، تولید نفت ونزوئلا از ۴ میلیون بشکه به ۲۵۰ هزار بشکه رسید اما ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها یک میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌کند در حالی که قبل انقلاب ۲۵ میلیون مترمکعب تولید گاز داشتیم.

اوجی ادامه‌داد: تا پایان سال با تلاش‌های انجام شده حدود ۸ میلیارد دلار، طرح جدید در حوزه نفت و گاز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهارداشت: در استان هرمزگان ۳۹ میدان نفتی و گازی داریم که روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت تولید می‌شود و امیدواریم فازهای بعدی توسعه میدان گازی کیش سریعاً تعیین تکلیف شود چرا که می‌تواند ناترازی گاز را حل کند.

وزیر نفت عنوان‌کرد: در تلاش هستیم با پالایشگاه‌های جدید، هرمزگان را به قطب پالایشگاهی کشور برسانیم و طرفیت پالایشی استان را به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برسانیم.

اوجی، عنوان‌کرد: بحث خط لوله فرآورده‌ها از پالایشگاه نفت بندرعباس به جنوب کرمان کار بزرگی بود که در استان هرمزگان انجام شده و بیش از ۴۶۰ کیلومتر از آن در هرمزگان است که تا خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری از این خط لوله روزانه ۱۵۰۰ تانکر، تردد خود را کاهش خواهند داد که موجب صرفه جویی در مصرف سوخت نیز می‌شود.

وزیر نفت خاطرنشان‌کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده است که به فراخور پیشرفت پروژه‌ها بالغ بر ۲‌هزار میلیارد تومان از آن تخصیص پیدا کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.