×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
از افزایش تولید مجتمع فولاد سبا به ۱٫۶ میلیون تن، به‌عنوان یک ایرانی بر خود می‌بالم

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در این دیدار، محمود محمدی فشارکی مدیر مجتمع فولاد سبا با اشاره به تاریخچه مجتمع فولاد سبا از تأسیس تا شکوفایی اظهار داشت: رشد کیفیت محصولات این مجموعه در حد استانداردهای جهانی است و سبد محصولات نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در جلسات مشترک مدیران عامل فولاد مبارکه و ذوب‌آهن، بخش عمده درخواست‌های مجتمع فولاد سبا مطرح گردیده و خوشبختانه با نگاه مثبتی که از سوی ذوب‌آهن دیده می‌شود، امیدواریم در آینده نزدیک بررسی‌های دقیق و کارشناسی با همکاری مدیران و کارشناسان هر دو مجموعه آغاز گردد و به سرانجام مثبت برسد.

مدیر مجتمع فولاد سبا رسیدن به ظرفیت اسمی این مجتمع را از نکات درخشان کارنامه این واحد صنعتی دانست و گفت: همان‌گونه که همکاران ما در فولاد سبا در تولید کمّی کارخانه از خود عزم و اراده قوی نشان داده‌اند، توانسته‌ایم توسعه سبد محصولات مجتمع فولاد سبا را نیز رقم بزنیم.

وی یکی از اهداف فولاد سبا را تولید محصولات با رویکرد خودکفایی ملی و بی‌نیازی از واردات دانست و گفت: این مجموعه توانسته تولید برخی محصولات را که در گذشته وارداتی بودند، ازجمله فولادهای کورتن که در صنایع دریایی از آن‌ها استفاده می‌شود، ورق‌های آجدار که در راه‌پله‌های صنعتی و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و فولادهای الکتریکی که در صنایع نیروگاهی و کارخانه‌های تولید الکتروموتور کاربرد دارند، در مقیاس صنعتی آغاز کند. از طرفی، به یکی از نیازهای کشور در حوزه تولید ورق‌های با ضخامت پایین (۲ میلی‌متر و کمتر از ۲ میلی‌متر) پاسخ داده تا جایی که ۷۰ درصد تولید این مجتمع ورق‌های با ضخامت پایین است.

محمدی با تأکید بر افزایش بهره‌وری مجتمع فولاد سبا، گفت: هدف ما این نیست که تجهیزات را اضافه کنیم، بلکه درصددیم با تجهیزاتی که در دست داریم و با رویکرد افزایش بهره‌وری، ظرفیت تولیدی مجتمع سبا را در گام اول از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ۲ میلیون تن و در گام دوم به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسانیم. این مهم با حضور نیروهای متعهد و متخصص سبا و استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها حاصل خواهد شد.

مدیر مجتمع فولاد سبا در بخش پایانی سخنان خود افزود: فولاد مبارکه و به‌طور مشخص مجتمع فولاد سبا آمادگی دارد با تعریف پروژه‌های مشترک با شرکت سهامی ذوب‌آهن، منافع هر دو مجموعه صنعتی را مدنظر قرار دهد تا بتوانیم در پیشبرد اهداف عالیه هر دو شرکت قدم برداریم. ازاین‌رو برگزاری جلسه‌های مشترک فنی و تخصصی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به‌زودی شاهد نتیجه مثبت آن خواهیم بود.

از شنیدن خبر مسرت‌بخش افزایش تولید مجتمع فولاد سبا به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به‌عنوان یک ایرانی بر خود می‌بالیم
بنا بر این گزارش، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن نیز در این نشست تعاملی با اشاره به وابستگی‌های ذهنی افراد به خاستگاه‌های نخست شغلی و تجربه‌های پیشین همکاران مجتمع فولاد سبا گفت: همکارانی که در زمان ساخت و راه‌اندازی فولاد سبا در ذوب‌آهن مشغول به کار بودند و نسل نخست فولاد سبا را شامل می‌شوند، در برهه‌ای از زمان به ذوب‌آهن اضافه شدند. در آن برهه، ذوب‌آهن با تحول‌های ویژه‌ای همراه بود و پروژه فولاد سبا نیز در آن زمان ازجمله پروژه‌های شرکت ذوب‌آهن به حساب می‌آمد که در زمان مقرر و مطابق با برنامه‌ها، به‌موقع تمام شد.

مدیرعامل ذوب‌آهن ادامه داد: امروز با شنیدن خبر مسرت‌بخش افزایش تولید سبا به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به‌عنوان یک ایرانی بر خود می‌بالم.

رخصتی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ تعامل دو واحد صنعتی بر تداوم همکاری‌های فنی و تخصصی تأکید کرد و گفت: این نگاه تعاملی وجود دارد و در نشست مشترک با مدیرعامل محترم فولاد مبارکه هم بر آن تأکید شده است. در بین تمام همکاران و مدیران ذوب‌آهن این تعامل حفظ شده و مبین آن نیز حضور دلسوزانه کارشناسان هر دو مجموعه در کنار هم است. مواردی که در این نشست مطرح شد با همکاری و همفکری کارشناسان هردو مجموعه بررسی می‌گردد و نتیجه نهایی نیز با موافقت هردو مجموعه پدیدار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.