×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اساسنامه پست بانک ایران صبح دیروز در هیات دولت به تصویب رسید

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری مدیرعامل بانک در ادامه افزود: این اساسنامه بر اساس بانکداری تخصصی و توسعه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بانکداری خرد در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته و متولی پست مالی در کشور به تصویب هیات دولت رسید‌‌ه است.‌
وی افزود: با ابلاغ این اساسنامه به طور قطع مزایای بانکداری توسعه‌ای و تخصصی نیز برای بانک ایجاد می‌شود.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه تصویب اساسنامه مزایای زیادی برای سهامداران و ذی نفعان بانک به همراه دارد، خاطر نشان کرد: ذی نفعان بانک از امروز با قدرت، استحکام و قابلیت و اتکا قانونی بیشتری می توانند از خدمات بانک بهره ببرند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۹۸ وقتی که با مسئولان باجه‌های بانکی روستایی جلسه ای برگزار می‌شد، لیست بلند بالایی از درخواست‌های خدمات بانکی وجود داشت، ولی امروز این خواسته ها به ایده‌ها و خلاقیت‌ها محدود شده است، ادامه داد: امروز دیگر حرف ارائه بهتر خدمات با ایده‌هایی مانند؛ باجه سیار، مجازی و کافه بانک ارائه می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که بانک با همه اجزا خود به تکامل رسیده است.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه مسئولان باجه‌های بانکی روستایی با خلوص نیت، اعتقاد و علاقه به خدمات دهی به مردم مشغول هستند، تصریح کرد: این اعتقاد موجب می‌شود که خستگی،کهنگی و دلزدگی در کار وجود نداشته باشد.
شیری یکی از ماموریت‌های پست بانک ایران بحث بانکداری خرد و ارائه خدمات بانکی در مناطق روستایی و دورافتاده اعلام کرد و گفت: بخش دوم بانکداری تخصصی و حرفه ای حوزه‌ فناوری اطلاعات است ولی مرزی گذاشته نشده است که باجه‌های بانکی روستایی فقط بانکداری خرد را انجام دهند و بانکداری شرکتی در حوزه شعب قرار داشته باشد.‌
وی با اشاره به اینکه برخی از باجه‌های بانکی روستایی وارد حوزه بانکداری شرکتی شده‌اند، افزود: این باجه‌ها توانسته اند به فعالین بخش فناوری اطلاعات و همچنین توسعه خدمات بانکی به ذی نفعان کمک کنند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به رویکرد ارتباط مستقیم مدیران بانک با مجموعه همکاران عملیاتی، گفت: ما فکر می کنیم مسیری کوتاه و عملیاتی برای خلق سرویس‌های جدید و کوتاه کردن مسیرهای ارائه خدمت به ذی‌نفعان است.
شیری با بیان اینکه بخش هایی از ایده‌های مسئولان باجه‌های بانکی روستایی در راهبردهای بانک وجود دارد، اظهار کرد: این راهبردها وجود دارد ولی هنوز نقطه شروعی برای آن در نظر گرفته نشده است ولی با توجه به اینکه اولویت کاری باجه‌های بانکی روستایی است و در عمل به آن احتیاج دارید، به طور یقین در برنامه‌های بانک به آنها پرداخته خواهد شد.
مدیرعامل بانک با اشاره به تاسیس پست بانک ایران در سال ۷۴ ‌و تصویب اساسنامه بانک در سال ۸۸ به عنوان شرکت سهامی عام گفت: در همین بازه زمانی و اختلافاتی که وجود داشت پست بانک ایران از داشتن یک اساسنامه جامع محروم بود، گفت: از سال ۹۵ که قانون تاسیس بانک توسعه‌ای و تخصصی پست بانک ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانک مناطق دور افتاده و روستایی ایجاد شد، اساسنامه بانک در مراحل مختلف در حال تکوین بود.
وی افزود: دیروز آخرین مرحله تصویب اساسنامه پست بانک ایران در هیات دولت همزمان با ۲۷ اردیبشهت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی انجام شد و امروز پست بانک ابران دارای یک اساسنامه قوی و مدرن بر اساس حاکمیت شرکتی شده است.
شیری با تاکید بر اینکه رونق کار باجه های بانکی روستایی یعنی رونق پست بانک ایران، ادامه داد: در نهایت این اقتصاد کشور است که به سهم و اندازه ما رونق می گیرد و اشتغال بیشتری برای ذی نفعان ایجاد می کند‌‌.
بر اساس این گزارش، اولین رویداد به وقت شما که با هدف بهره گیری از تجربیات و ایده‌های نو باجه های بانکی روستایی برگزار می‌شود، صبح روزپنج شنبه با حضور مسئولان باجه های بانکی تحت نظارت شعبه شهرری مدیریت شعب منطقه غرب تهران در دهیاری صالح آباد برگزار شد و پنج ایده جدید توسط مسئولان باجه‌ها با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران ستادی و اجرایی بانک ارایه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.