×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اشجاری: در جام جهانی، می‌توانیم روی غیرت ایرانی حساب کنیم

حسن اشجاری، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حواشی اخیر ملی‌پوشان و ابقای دراگان اسکوچیچ گفت: پس از این که، حکم برکناری اسکوچیچ توسط کمیته فنی تایید شد، برگشت این مربی باعث شد تا شاهد باشیم ثبات در تصمیم‌گیری‌ها وجود ندارد. وقتی شخصیت یک مربی زیرسوال می‌رود و بازیکنان هم مطلب می‌گذارند، برگشت این مربی یک سری عواقب دارد. در بدترین شرایط ممکن، بازیکنانی که علیه اسکوچیچ بوده‌اند، با آن‌ها برخورد خواهد شد و ضرر این اتفاقات را تیم ملی خواهد دید.

او ادامه داد:‌ ما جام جهانی را از دست داده‌ایم مگر این که معجزه‌ای رقم بخورد و روی غیرت‌ ایرانی خودمان حساب کنیم. با این برنامه‌ریزی و حواشی نمی‌شود کاری از پیش برد و ما نباید به جام جهانی با این وضعیت خوش‌بین باشیم. حریف‌های دیگر ما در جام جهانی برنامه مدونی داشته‌اند و با این وجود، انگلیس برای ایران تیم نگران کننده‌ای نیست. نباید انتظار فنی آن‌چنانی از تیم ملی داشت چون چیزی به تیم ملی ندادیم که بخواهیم انتظاری داشته باشیم و باید چشم به ستاره‌های خود داشته باشیم که با این جوی که در تیم ملی وجود دارد، بروز این اتفاق هم امری محال است.

اشجاری در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین اشتباه ما، این بود که کی‌روش را کنار گذاشتیم و یک مربی سطح پایین‌تر از او را آوردیم. پس از آن، یک مربی معمولی را برای تیم ملی آوردیم. پذیرش سرمربی‌گری تیم ملی توسط اسکوچیچ، یک بازی دو سر برد به حساب می‌آمد و در ادامه هم تیم ملی با یک مدیریت حواشی، توانست نتایج مورد نظر خود را در مقدماتی جام جهانی به دست بیاورد. البته ما هیچ وقت فوتبال زیبایی از تیم ملی ندیدیم و ما دیدیم که تیم ملی در مقابل الجزایر هیچ برنامه‌ای برای تاکتیک حریفش نداشت. من چشمم آب نمی‌خورد که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بماند چون در انتخابات فدراسیون نیز ممکن است اتفاقاتی رقم بخورد که شرایط را تغییر دهد. باید کسی جایگاه سرمربی‌گری تیم ملی را بپذیرد که یک برنامه بلندمدت برای تیم ملی داشته باشد و ما جام جهانی را به عنوان یک پوئن مثبت در نظر بگیریم تا بتوانیم در جام ملت‌های آسیا حاضر شویم.

این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: ما اگر قرار بود به اسکوچیچ اعتماد کنیم، باید بستر را برایش فراهم می‌کردیم. وقتی هیچ آرامشی در تیم ملی وجود ندارد و شخصیت یک مربی زیر سوال رفته برود، باعث می‌شود تا مربی جایگاهش را پیش بازیکنان از دست بدهد. هر بلایی هم سر اسکوچیچ هم آورده‌اند، او هیچ چیزی نگفت و اگر این اتفاقات برای کی‌روش رخ می‌داد، حداقل ۱۰ بار ایشان ایران را ترک می‌کرد و ما مجبور می‌شدیم ایشان را برگردانیم. اسکوچیچ می‌خواهد در جام جهانی حضور داشته باشد و به خاطر همین هم اعتراض نکرد. نمونه‌اش اردوی تیم ملی در قطر در دمای بالای ۳۶ درجه بود. این اردو هیچ چیزی به تیم ملی اضافه نکرد و حواشی هم توسط بازیکنان سر باز کرد و شاهد این بودیم که بازیکنان نسبت به این شرایط اعتراض داشتند.

او در پایان گفت: اگر هر کسی که رییس فدراسیون می‌شود، باید بعد از جام جهانی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تیم ملی انجام دهد. باید یک مربی صاحب سبک سرمربی تیم ملی شود و برنامه‌ بلندمدتی برای تیم ملی مد نظر قرار بدهد. اگر ما قرار است حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید یک مربی صاحب سبک، هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد تا خودش در حد نام تیم ملی ما باشد. اگر قرار باشد آقای اسکوچیچ را بدرقه کنیم، یک بدرقه خوبی رقم بخورد اما این شل‌کن، سفت‌کن‌ها راه به جایی نمی‌برد و این حواشی، باعث می‌شود آرامش از تیم ملی دور شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.