×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش تقاضا برای سفرهای ریلی به دلیل محدودیت ترددهای بین‌شهری/ ستاد مبارزه با کرونا با حذف فاصله‌گذاری اجتماعی در قطار موافقت نکرد

به گزارش تجارت گردان ، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایلنا درباره ادامه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای ریلی علی‌رغم افزایش تقاضای خرید بلیت قطار اظهار داشت: علاوه بر انجام اقدامات مستمر از جمله ضدعفونی‌ها و نظارت بر استفاده از ماسک از سوی مسافران، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده، کاهش تعداد مسافران در هر کوپه بود به نحوی که در حال حاضر در هر کوپه دو مسافر مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای بحث شیوع ویروس کرونا، سامانه فروش بلیت را اصلاح کردیم به طوری‌که اگر فرد اظهار کند که به صورت انفرادی متقاضی بلیت قطار است، به ازای دو بلیت برای متقاضیان سفر انفرادی چهار صندلی رزرو می‌شود  به عبارت دیگر یک کوپه برای دو بلیت به جای چهار بلیت به فروش می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وقتی فردی بخواهد از طریق سایت فروش بلیت قطار، بلیت در مسر مورد نظر تهیه کند اگر گزینه خانواده را انتخاب کند، مانند روال سابق  به ازای چهار بلیت یه کوپه برای آنها رزرو می‌شود.  اگر به آژانس‌ها هم مراجعه کنند هم، متصدی حتما این سوال را از متقاضی می پرسد که بلیت برای افراد خانواده است یا به صورت انفرادی و پرسش این سوال یک الزام است.

رسولی درباره احتمال استقرار بیش از دو مسافر انقرادی در یک کوپه که گفته می‌شود با رضایت خود مسافران این پروتکل رعایت نمی‌شود،  گفت: در حال حاضر اتفاقا شاهد عکس این جریان در کوپه‌ها هستیم یعنی برخی از افراد اعضای خانواده که اسم فامیل مشابه ندارند اعلام نمی‌کنند که از اعضای یک خانواده هستند تا در یک کوپه دو نفر مستقر شوند و متاسفانه برخی از مسافران اخلاق را رعایت نمی‌کنند و یک خانواده ۸ نفره چهار کوپه در اختیار می‌گیرد در حالی که طبق قاعده باید دو کوپه برای انها رزرو شود. چرا از نگاه مسافران این مزیت نیست که چهار نفر در یک کوپه حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: سیستم فروش بلیت قطار وقتی افراد به صورت انفرادی خرید کنند به طور اتوماتیک برای هر کوپه دو بلیت صادر می‌کند و بلیت سوم صادر نمی‌‍شود و سیستم قفل خواهد شد. متاسفانه  به ندرت پیش می آید که  مسافران اعضای یک خانواده به این موضوع اظهار کنند چراکه تمایل دارند تا هر دو نفر در یک کوپه مستقر شوند.

وی تاکید کرد: اما در سفرهای گروهی، معمولا مجبور می شویم که سالن به قطار اضافه کنیم و گاهی مواقع مدیر گروه در هنگام ارایه لیست مسافران به راه اهن، دو لیست تفکیک شده مسافران خانواده و انفرادی  را اعلام می کند و بر این اساس استقرار افراد در کوپه ها و چینش انجام می شود .

رسولی درباره درخواست شرکت‌های حمل و نقل ریلی برای برداشته شدن رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کوپه‌ها اظهار داشت: شاید شرکت‌ها برای بحث‌های مالی و افزایش درآمدها علاقه‌مند باشند که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود و این درخواست را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارایه دادیم اما ستاد موافقت نکرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا به امروز در حالی که با افزیش تقاضا مواجه شدیم اما هیچ تغییری در انجام و رعایت پروتکلهای بهداشتی نداشتیم.

وی درباره دلیل افزایش تقاضا اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش تقاضا برای سفر با قطار بحث کنترل ورودی شهرها است که عامل موثری در این افزایش تقاضاهای اخیر بوده اما به هر حال همانطور که گفته شد با افزایش تعداد مسافر پروتکل‌ها تغییر نکرد.

رسولی درباره ظرفیت قطارها با توجه به فاصله گذاری اجتماعی و افزایش تقاضا گفت: در حال حاضر قطاری که ظرفیت جابه جایی ۴۰۰ مسافر را دارد به دلیل اجرای پروتکل‌ها باید ۲۰۰ مسافر می‌تواند بپذیرد بنابراین اگر صد در صد ناوگان هم فعال باشد به دلیل رعایت پروتکل‌ها ظرفیت به نصف رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.