×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش سرقت از حساب‌های بانکی با اینترنت بانک جعلی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرگرد احسان بهمنی سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در ماه های اخیر مراجعه ارباب رجوع برای پیگیری شکایت با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی رشد محسوس داشته که با بررسی های فنی کارشناسان جرایم سایبری پلیس فتا، اغلب این سرقت ها از طریق فیشینگ اینترنت بانک به وقوع پیوسته است.
وی با بیان اینکه مجرمان این نوع کلاهبرداری ها از شگردهای خاص بهینه سازی دامنه برای موتورهای جستجوگر استفاده می کنند، افزود: شاکیان این پرونده ها در زمان جستجوی «اینترنت بانک مقصد» در صفحه اول لیست نتایج گوگل، به صورت تصادفی و اشتباهی لینک مشابه اینترنت بانک را انتخاب کرده و گرفتار این تله مجرمانه می شوند.  
سرگرد بهمنی افزود: کاربران ناآگاه پس از هدایت به صفحه جعلی اینترنت بانک، اقدام به ثبت نام کاربری، رمز ورود و سپس ارسال پیامک فعال سازی می کند و مجرمان سایبری از طریق ربات طراحی شده اقدام به ثبت همزمان اطلاعات سرقتی در اینترنت بانک واقعی می کنند و سرانجام به پنل مشتری وارد می شوند.
این مقام انتظامی از شهروندان خواست آدرس اینترنت بانک را حتماً از بانک مربوطه یا سایت رسمی بانک دریافت و اقدام به فعال سازی آن کنند و بانک ها نیز با تکمیل تمهیدات امنیتی از وقوع این گونه جرائم پیشگیری کنند.
سرگرد بهمنی اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه ای، هرگاه عامل فیشینگ وجه یا مال و یا امتیازی مالی برای خود یا دیگری بدست آورد، در این صورت علاوه بر رد مال سرقتی، به حبس از یک تا پنج سال و جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
انتشارتصاویر مراسم ازدواج توسط کارمند آتلیه عکاسی
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی کارمند آتلیه عکاسی که عامل انتشار فیلم و تصاویر خصوصی خانواده‌ها بود خبر داد.
سرهنگ سیدنظام موسوی رئیس اضافه کرد: برابر رصدهای صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با نشانگاه‌ها و عاملین ترویج فرهنگ منحط غربی و انتشار محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی، فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویر و کلیپ شخصی مربوط به مجالس عروسی زوجین را بدون رعایت ضوابط شرعی منتشر می‌کرد شناسایی و به پلیس فتا ملارد احضار شد.
این مقام انتظامی افزود: متهم با حضور در پلیس فتا و با عنایت به وجود ادله و مستندات علیه وی؛ اظهار داشت که هدفش از انتشار این تصاویر تبلیغات و اطلاع رسانی در جهت کسب و کار بوده است و اطلاعی از عواقب انتشار محتویات تصاویر خانوادگی نداشته است؛  در نهایت این پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.  
وی تصریح کرد: برابر ماده چهاردهم قانون جرایم کامپیوتری انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن جرم بوده و اشاعه محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی حتی در صفحات کاربری خصوصی که امکان بازنشر این گونه محتواهای مجرمانه وجود دارد برای کاربران متخلف مسئولیت قانونی در پی خواهد داشت و پلیس فتا برابر قانون نسبت به شناسایی عاملین و مروجین این محتواها در فضای مجازی اقدام و مجرمین را به مرجع قضایی معرفی خواهد کرد.
سرهنگ موسوی به شهروندان به ویژه زوجین جوان در خصوص در اختیار قرار دادن تصاویر خصوصی به دیگران هشدار داد و افزود: اعتماد کردن به دیگران ممکن است منجر به انتشار اطلاعات شخصی در فضای مجازی شود که  لطمه های جدی و جبران ناپذیر روحی، اخلاقی و دینی را برای مالکان آن ایجاد می کند.
توقیف وانت پیکان با ۵۴ کیلو حشیش 
فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف ۵۴ کیلو و ۹۶۰ گرم حشیش در بازرسی از یک وانت پیکان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پاسگاه چوپانان شهرستان نایین حین گشت زنی در محور چوپانان – نایین به یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه پژو ۲۰۷ مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
سرگرد هادی کیان مهر افزود: در بازرسی از این وانت پیکان ۵۴ کیلو و ۹۶۰ گرم حشیش کشف شد. خودروی ۲۰۷ نیز راه پاکن خودروی حامل مواد بود که هر دو خودرو توقیف شدند.
کیان مهر ادامه داد: در این عملیات چهار سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین اضافه کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.
باند سارقان منزل متلاشی شد
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارقان حرفه ای خبر داد و گفت: متهمان به ۳۲ فقره سرقت منزل در یزد به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کردند.
سرهنگ محمدرضاحناساب اظهار داشت: به دنبال چندین فقره سرقت منزل در سطح شهر یزد بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان یزد قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با انجام کار اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، یک باند سرقت را شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی در یک عملیات ضربتی ۱۶ نفر از آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد افزود: اعضای این باند سرقت در اداره پلیس به ۳۲ فقره سرقت منزل در نقاط مختلف سطح شهر یزد به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کردند.
سرهنگ حناساب با بیان اینکه تلاش پلیس برای کشف سرقت های احتمالی دیگر ادامه دارد گفت: با دستور مقام قضائی، متهمان این پرونده روانه زندان شدند.
کلاهبرداری ۱۷ میلیاردی به بهانه خرید ملک
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه پیشنهاد خرید ملک مزایده ای ۱۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه  اظهار داشت: دوازدهم تیر ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری در کلانتری ۱۵۰ تهرانسر تشکیل  و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.
وی اضافه کرد: شاکی اظهار داشت، فردی به نام فرهاد که از  آشنایان دورم است و شناحت کمی از او دارم، پیشنهاد خرید ملک مزایده ای را به من داد و مدعی شد که می تواند یک ملک ۴۰۰ میلیاردی را با قیمت بسیار کمتر برای من در مزایده بخرد و در عوض این کار،   تقاضا کرد که او نیز در مالکیت ملک شریک شود. پول ملک از من و کارهای اداری با او تا اینکه مبلغی را برای  شرکت در مزایده و پرداخت اولیه در خواست کرد با توجه به اینکه قیمت اصلی ملک ۴۰۰ میلیارد ریال بود و با قیمت بسیار  کمتری امکان خرید فراهم شده بود، حتی شراکت با فرهاد مقرون به صرفه بود با پرداخت مبلغ ۱۷ میلیارد ریال، قراردادی را در خصوص شراکت در خرید یک ملک مزایده ای بین خودم  و فرهاد تنظیم کردم و مبلغ ۱۷ میلیارد ریال به وی پرداخت کردم تا این مبلغ را به عنوان مبلغ اولیه شرکت در ملک مزایده به حساب مجری مزایده واریز کند. ولی  پس از گذشت مدتی از فرهاد خبری نشد و متوجه شدم وی کلاهبرداری کرده است.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران افزود: با اخذ اظهارات شاکی و رصد اطلاعاتی  کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه فرهاد را در شمال تهران  شناسایی و با هماهنگی های قضائی وی را در یازدهم مهر ماه دستگیر کنند.
این مقام انتظامی گفت: متهم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی منتقل و در بازجویی های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرایم احتمالی ادامه یافت.
وی ابراز داشت: در استعلامات انجام گرفته مشخص شد او سابقه دار بوده و پیش تر به جرم کلاهبرداری  دستگیر و در سه مرحله روانه زندان شده است و همچنین  اکنون تحت تعقیب قضائی و پلیسی چندین استان دیگر می باشد.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی گفت: دستگیری متهم طی مکاتبات قضائی به سایر مراجع قضائی در استان های دیگر اعلام و متهم برای تعیین تکلیف به دادسرا  معرفی و  با قرار مجرمیت روانه زندان شد.
کشف ۱۸۰ تن مرغ منجمد احتکار شده 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۱۸۰ تن گوشت مرغ احتکار شده به ارزش بیش از ۳۹ میلیارد ریال توسط ماموران آگاهی شهرستان قرچک خبر داد.
سردار  کیومرث عزیزی گفت: در پی  دریافت اخباری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی گوشت منجمد مرغ  در شرکتی در یکی از روستاهای شهرستان قرچک موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی گفت: بلافاصله در یک اقدام عملیاتی، مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرچک با هماهنگی بازرسان اداره  صنعت و معدن در محل حاضر شدند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این شرکت ۱۸۰ تن مرغ منجمد احتکار شده را کشف کردند، اذعان داشت: بنا بر اعلام کارشناسان ارزش این محموله بیش از ۳۹ میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: پرونده این شرکت متخلف برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات شهرستان قرچک  ارسال شد.
کشف ۸ تن خرمای احتکار شده در اردبیل
فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف هشت تن خرمای احتکار شده در شهر اردبیل خبر داد و گفت: به دنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر احتکار مقادیر قابل توجهی خرما در یک واحد انباری در شهر اردبیل، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با انجام بررسی های تخصصی از صحت گزارش های دریافتی اطمینان حاصل کردند.
سردار هوشنگ حسینی افزود: پس از هماهنگی قضائی و با تشکیل تیم های عملیاتی و همراهی کارشناس اداره صنعت، معدن و تجارت استان؛ ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی  به  انبار مذکور اعزام و در بازرسی از محل هشت تن خرما که به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود؛ را کشف کنند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش کشفیات به دست آمده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.
سردار حسینی خاتمه گفت: متهم به همراه پرونده متشکله به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.