×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش شدید تقاضای خرید نفت در هندوستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرده است که انتظار می‌رود تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۲ با جهش ۸.۲ درصدی به ۵.۱۵ میلیون بشکه در روز برسد که این امر عمدتاً ناشی از همه گیر شدن بیماری کرونا است.

بر اساس این گزارش، تقاضای نفت خام هند از ۴.۵۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ به ۴.۷۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ رسید که این امر نشان دهنده رشد ۵.۶۱ درصدی تقاضای این کشور است، با این حال این میزان تقاضا هنوز کمتر از میزان تقاضای هندوها تا قبل از همه گیری است.

در این گزارش آمده است: هند انتظار دارد رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی در سال ۲۰۲۲ را داشته باشد و بتواند در آینده‌ای نزدیک رشد اومیکرون و همه گیر شدن آن را مهار کند به همین دلیل به دنبال تقاضای نفت بیشتری از صادرکنندگان نفت به این کشور است.

اوپک تاکید کرد که با افزایش میانگین حمل و نقل و رانندگی در این کشور تقاضای نفت هندوها بیشتر شده است و این کشور بلاشک در سال جاری میلادی نفت بیشتری وارد خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «بنزین (بنزین) و گازوئیل احتمالاً به دلیل افزایش مصرف در هند و سهم آنها در تولید ناخالص داخلی و تحرک اقتصادی و دیگر فعالیت‌های صنعتی مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت.

هند سومین مصرف کننده انرژی در جهان است و تقریباً ۸۰ درصد نفت خام مورد نیاز خود را وارد می‌کند. مسئولین این کشور در این هفته گفته اند که ممکن است در سال جاری دو میلیون تن یا تقریباً ۱۵ میلیون بشکه نفت خام از روسیه خریداری کنند.

مسئولین هندی می‌گویند: «خوشحال خواهند بود» از این که نفت و سایر کالاهای روسیه را با استفاده از ارزهای ملی هند و روسیه از طریق قرارداد دوجانبه تجاری خریداری کنند که این امر برای اجتناب از تحریم‌های آمریکا و روی آوردن به دلار این کشور صورت می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.