×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش یک میلیون تنی محصول با تولید در دیمزار‌ها

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ سید جواد در جمع خبرنگاران افزود: این طرح بزرگ با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود و نمونه نگاه جهادی را در این طرح می‌توان دید.

وی گفت: این طرح که با فرمان مقام معظم رهبری نیز همراه است سرمایه‌ای بزرگ برای وزارت جهاد کشاورزی است که در ۲۰۶ میلیون هکتار از اراضی دیم و در ۱۵ استان از امروز آغاز می‌شود. وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این طرح ۳۰۰ هزار کشاورز ایرانی مشارکت دارند و انتظار می‌رود با اجرای آن یک میلیون تن بر محصولات کشاورزی افزوده شود. آقای ساداتی نژاد گفت: در این طرح، ستاد اجرایی فرمان امام تامین مالی را عهده دار است و تامین بذر و اعطای تسهیلات به کشاورزان همچنین بیمه محصولات کشاورزی را بر عهده گرفته است. وی افزود: این کار ارزشمندی است که در سال‌های آینده توسعه یافته و امیدواریم به همه دیمزار‌های کشور تسری یابد. 

سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام برای حمایت از کشاورزان

معاونت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از کشاورزان و خرید ادوات کشاورزی، وام قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

سید مصطفی سید هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی افزود: امسال با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام, ۲ و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور، زیر کشت دیم می‌رود.

وی با اعلام اینکه انجام این کار بزرگ، منجر به برداشت یک میلیون تن گندم و جو بیشتر در مقایسه با سال گذشته خواهد شد، گفت: ستاد اجرایی با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی، به عنوان پشتیبان این طرح برای خرید ادوات کشاورزی وام‌های قرض الحسنه پرداخت می‌کند و در تامین بذر، سموم و کود‌های کشاورزی، کمک و آموزش‌های رایگان به کشاورزان می‌دهد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی افزود: اجرای کامل این طرح، مانع از خروج ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور و فعالیت بیش از ۳۰۰ هزار کشاورز، بخصوص در روستا‌های کشور خواهد شد.

وی درخصوص افتتاح ۵۰ طرح درمانی و بهداشتی امروز بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام هم گفت: ستاد در مجموع قرار بود ۱۷ بیمارستان را در مناطق محروم تکمیل کند که تاکنون ۱۲ بیمارستان با سرمایه گذاری ۸۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد و یک بیمارستان هم طی چند هفته آینده افتتاح خواهد شد.

سید هاشمی با بیان اینکه برخی از این بیمارستان‌ها توسط ستاد اجرایی فرمان امام تکمیل شده، بیش از بیست سال نیمه کاره رها شده بودند، گفت: تنها ۴ بیمارستان از ۱۷ تعهد ستاد اجرایی باقی مانده است که تا آخر سال، تکمیل و تحویل وزرات بهداشت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تهعدات ستاد اجرایی فرمان امام برای تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی هم در مجموع ۲۶۵ مرکز بود که ۵۰ مرکز امروز با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی تحویل وزرات بهداشت شد.

وی با اعلام اینکه ۱۲۸ مرکز درمانی و بهداشت هم پیش از این تحویل وزرات بهداشت شده بود، افزود: در مجموع تاکنون ۱۷۸ مرکز با سرمایه گذاری ۳۷۵ میلیارد تومانی تحویل وزرات بهداشت شد تا شرایط درمان و خدمات رسانی بهتر به هموطنان در مناطق کم برخوردار و دور تامین بیشتر مهیا شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.