×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳
افزایش ۷۵ درصدی فروش سفته و برات در تهران

به گزارش ایبِنا، براساس آمار بانک مرکزی، در خردادماه ۱۴۰۰ حدود ۱۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۳.۹ درصد و ۸۳.۹ درصد افزایش یافت. در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۵۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تجارت گردان | افزایش ۷۵ درصدی فروش سفته و برات در تهران

همچنین طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در خردادماه ۱۴۰۰ معادل ۸۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۹۹.۴ و ۷۷.۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۱۲۸.۵ درصد افزایش و از لحاظ مبلـغ ۶.۷ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تعداد ۴۷.۳ درصد افـزایش و شاخص مبلغ ۵.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در خردادمـاه ۱۴۰۰ به عدد ۷۸.۱ رسید. عدد شاخص مذکور در خردادماه ۱۳۹۹ معادل ۱۲۱.۷ بوده است. در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۴۱۲.۳ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سـفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۵ و ۷۴.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱.۴ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در سه ماه اول سـال ۱۴۰۰ به عدد ۱۲۹.۹ رسید. عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال ۱۳۹۹ معادل ۹۷.۷ بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.