×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
الزام ثبت چک تضمینی مشتریان در سامانه صیاد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، بر اساس این شیوه نامه از ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ امکان انجام عملیات ثبت صدور چک تضمین شده در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی (پورتال سامانه صیادپیچک) مهیا شده است و از تاریخ مذکور صدور چک تضمین شده برای مشتریان بدون اخذ شناسه استعلام ممنوع است.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه تعاون ،صدور چک های تضمین شده توسط بانک ها صرفاً از طریق سامانه صدوریکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) میسر خواهد بود و بانک ها می توانند نسبت به درخواست دسته چک تضمین شده از طریق فراخوانی سرویس ثبت درخواست دسته چک مطابق با مستند فنی و مفهومی سامانه صیاد اقدام کنند.
بر اساس این بخشنامه ،تحویل چک تضمین شده به متقاضی آن، مستلزم انجام عملیات ثبت صدور در سامانه صیادپیچک) توسط بانک(شعب) می باشد .
مشابه چک های عادی صیادی جدید، واگذاری چک های تضمین شده در سامانه چکاوک، مستلزم انجام عملیات ثبت و صدور و قفل کردن آن در سامانه صیادپیچک) خواهد بود.
همچنین از روز ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ واگذاری چک تضمین شده با استفاده از شناسه استعلام صیاد ثابت در سامانه چکاوک ممنوع بوده و از تاریخ یاد شده پذیرش چک های مزبور با شناسه استعلام ثابت در سامانه چکاوک مردود می شود. لذا از تاریخ یاد شده تسویه چک های تضمین شده ای که براساس این بخشنامه صادر نشده باشند، به صورت بین بانکی و از طریق سامانه چکاوک میسر نبوده و باید به صورت درون بانکی پذیرش و پردازش شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.