×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امروز دشمن  در حوزه فرهنگی قصد تخریب جوانان را دارد

به گزارش روز شنبه خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا،‌ «محمدرضا احمدی» ۵۱ سال دارد و از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس است. از زمان پایان جنگ تحمیلی تا امروز با روایتگری خاطرات دفاع مقدس سعی در زنده نگه داشتن راه و یاد شهدا داشته است. 

این جانباز دفاع مقدس در گفت و گویی با بیان اینکه آن روزها شوق فراوانی برای رفتن به جبهه داشته است، افزود: خوب به یاد دارم که بی‌صبرانه دلم می خواست به جبهه بروم و به همین دلیل حتی در شناسنامه ام دست بردم. من جثه کوچکی داشتم و واحد اعزام نیرو در محل زندگی مان یعنی «زرند» ساوه، بنده را واجد شرایط نمی دانست. علاوه بر آن که تک فرزند بودم و پسرعموهایم شهید شده بودند، سفارش کردند من را برای اعزام به جبهه ثبت نام نکنند و در نهایت با سختی فراوان خودم را به جبهه رساندم.  

احمدی ادامه داد :‌ به یاد دارم که کوچکترین رزمنده گردان ولیعصر (عج) لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) بودم و در عملیات های خیبر و طلائیه در مناطق فاو و شلمچه حضور داشتم. در عملیات های والفجر ۸ و کربلای ۵ ریه هایم آسیب دید و شیمیایی شدم. از دفاع مقدس برای من تنگی نفس باقی مانده است.  

کتاب «بازمانده گردان عشق» 

احمدی با بیان اینکه از هر فرصتی برای بازگو کردن خاطرات دفاع مقدس و رشادت های ایثارگران استفاده می کنم، گفت: جوانان از خاطرات مربوط به دفاع مقدس به شدت استقبال می‌کنند و تشنه شنیدن در این باره هستند.

امروز دشمن  در حوزه فرهنگی قصد تخریب جوانان را دارد

این جانباز افزود:‌ با توجه به همین موضوع خاطراتم از دفاع مقدس و همرزمانم را در کتابی به نام «بازمانده گردان عشق» توسط باغ موزه دفاع مقدس و لشگر ۷۱ سپاه روح الله استان مرکزی به چاپ رسانده ام که سال ۹۶ رونمایی شده است. جوانان ما باید بدانند که در دفاع مقدس چه گذشت و حاج قاسم برای مقاومت از چه آرمان ارزشمندی مقاومت می کرد.

جنگ امروز در حوزه فرهنگ است

احمدی جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز دشمن قصد تخریب جوانان در حوزه فرهنگ را دارد، یادآور شد: جنگ امروز در حوزه فرهنگ است و نباید نسبت به این موضوع غافل باشیم. امروز بیشتر جوانان ما یک گوشی تلفن همراه در دست دارند که از طریق آن با جهان ارتباط برقرار می کنند. باید هوشیار باشیم و با فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی شده از این بستر در راستای هدایت جوانان استفاده کنیم.

رزمنده دفاع مقدس گفت :‌ متاسفانه دشمن امروز که همان دشمن دیروز است، رنگ عوض کرده و سلاحش را تغییر داده است. در حوزه فرهنگی به جوانان ما حمله کرده و قصد انحراف آنان را دارد. امروز دوشکا، آر پی چی هفت و مسلسل ما قلمی است که در دست داریم و باید هوشمندانه از آن استفاده کنیم.

حمایت از تولید آثار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت

این جانباز دفاع مقدس در پایان صحبت هایش درخواستش از مدیران فرهنگی در سراسر کشور را مطرح کرد و گفت: امروز فعالیت فرهنگی بسیار مهم است و مدیران باید نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.

احمدی تاکید کرد :‌از مدیران فرهنگی در سراسر کشور درخواست می کنم از تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت حمایت کنند. فعالیت فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در حوزه های مختلف اثرگذار خواهد بود. در استان های سراسر کشور هنرمندان متعهدی هستند که دغدغه فعالیت برای تولید اثر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را دارند و باید حمایت شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.