×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امضای قرارداد تامین ۵ هزار مگاوات برق برای صنعت و معدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایمیدرو، منیژه غلامرضایی در حاشیه بازدید از پروژه نیروگاهی شهید باکری سمنان اظهار داشت: این قراردادهای جدید در چارچوب تفاهمنامه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی برای حوزه صنعت و معدن امضا شده است.

مدیر زیرساخت ایمیدرو با بیان اینکه نیروگاه سمنان، نخستین طرح از این تفاهمنامه است، گفت: این طرح با ظرفیت تولید ۳۸۰ مگاوات انرژی برق، تا نیمه تابستان امسال راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری قابل توجه وزارت نیرو برای طرح یاد شده افزود: بر اساس تفاهمنامه‌ای که میان وزارتخانه‌های صمت و نیرو منعقد شده، در مجموع ۱۴ استان کشور دارای نیروگاه جدید می‌شوند که برق آن‌ها در اختیار صنایع و معادن قرار می‌گیرد.

به گفته غلامرضایی، این میزان ظرفیت در ۲۴ سایت نیروگاهی و در مدت ۳۶ ماه ایجاد خواهد شد.

مدیر زیرساخت ایمیدرو همچنین با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از این برنامه، گفت: پیش بینی می‌شود ظرفیت‌های جدیدی به رقم فعلی تامین برق افزوده شود.

غلامرضایی گفت: پیش بینی می‌شود در طرح بعدی، نیروگاه شرکت فولاد مبارکه وارد مدار تولید برق شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد مصرف برق کشور مربوط به حوزه صنعت و معدن است، افزود: حدود ۲۰ هزار مگاوات به این حوزه اختصاص دارد که ۶ تا ۷ هزار مگاوات آن مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.

مدیر زیرساخت ایمیدرو همچنین گفت: ادامه اجرای این تفاهمنامه نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌های کشور جهت صدور مجوزهای لازم است تا بتوان در زمان مقرر، برق مورد نیاز حوزه تولید و اشتغال را تامین کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.