×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انعقاد ۵۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد برای توسعه اقتصاد دریا و سرمایه گذاری بندری در ایران 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذر پاش در حاشیه همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در منطقه ای قرار داریم که بنادر بزرگ با انبوه کالا و  شرکت های بزرگ کشتیرانی در آن تردد دارند.  

وی با اشاره به فضای رقابتی در منطقه و دسترسی ایران به آب های آزاد گفت: با وجود قرار داشتن در کریدور های شمال-جنوب و شرق به غرب، اگر اقتصاد ریلی و جاده ای کشور به دریا منتهی نشود. کارما به نتیجه مطلوب نمی رسد.  

بذرپاش با اشاره به تعریف کلان پروژه ایران راه گفت:  ذیل آن پروژه های سخت افزاری و نرم افزاری برای رفع گره های ترافیکی تعریف شده است. هم اکنون  گمرک سبز و ترانزیت یکسره در دستور کار ماست و در مذاکرات با کشورهای دیگر، در مورد رفع موانع و اختلال ها صحبت می کنیم که نشان می دهد در زیرساخت ها این مسایل دیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: در حوزه اقتصاد دریا پس از ابلاغ رهبری کمیته ویژه ای تشکیل دادیم و با هماهنگی کمیسیون عمران مجلس کار را جلو بردیم. به طوری که همایش امروز به نوعی فراخوان برای حضور بخش خصوصی محسوب می شود که منجر به امضای ۵۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد برای توسعه اقتصاد دریا و سرمایه گذاری بندری در ایران شد.  

وی افزود: در همین راستا قرارداد ساخت ۵۰ شناور منعقد و کار آن آغاز شده است.   

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به دنبال ایجاد شرکت های بزرگ حمل و نقل و کشتیرانی هستیم تا بتوانیم جا به جایی بار و کالا در منطقه را انجام دهیم. در همین راستا در جلسات مختلف به دنبال این هستم که نهادهای بزرگ کشور را مجاب کنیم تا با ایجاد کنسرسیوم  به شرکت های بزرگ حمل و نقل بین المللی تبدیل شوند.  

بذرپاش خاطرنشان کرد: بار اساسی در حوزه اقتصاد دریا بر دوش سازمان بنادر و دریانوردی و  پیشانی کار ما در این سازمان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.