×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انگار خون فغانی رنگین‌تر است

به گزارش ایسنا، هفته گذشته تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی در حالی با تساوی بدون گل مقابل نساجی متوقف شد که استقلالی‌ها و به خصوص فرهاد به یک صحنه مشکوک که توپ به دست مدافع نساجی برخورد کرد اعتراض داشتند و معتقد بودند که علیرضا فغانی باید یک پنالتی به سود آبی‌های پایتخت اعلام می کرد. همین امر موجب اعتراض کادر فنی بعد از پایان بازی شد و فغانی نیز در ۲ مصاحبه پاسخ کادر فنی استقلال را داد.

علیرضا فغانی که به عنوان داور مهمان، این بازی را سوت زد و دوباره به استرالیا برگشت تا در A لیگ این کشور سوت بزند، طبق قوانین رسمی فیفا نمی تواند درباره عملکردش مصاحبه کند و اگر نکته خاصی باشد، باید آن را به صورت گزارش، تحویل کمیته داوران یا دپارتمان داوری دهد. نکته این است که فغانی با وجود تجربه زیاد، این کار را انجام داد اما مقصر اصلی کمیته داوران یا حتی دپارتمان داوری است که به خاطر نام این داور، حتی از دادن تذکر به او هم امتناع کردند.

گویا خون فغانی رنگین‌تر از سایر داوران است که از دید فدراسیون فوتبال و کمیته داوران، سایر داوران حتی کوچکترین حقی ندارند که پس از یک بازی و اعتراض زیاد، از حق خود دفاع کنند اما فغانی چون داور مهمان است، چون “علیرضا فغانی” است، چون در جام جهانی سوت زده است و چون اگر چیزی به او گفته شود دیگر در ایران داوری نمی کند، نباید او را جریمه کرد و حتی تذکر داد.

فغانی افتخار فوتبال ایران است و بارها با سوت‌هایی که در مسابقات داخلی و بین‌المللی به نمایندگی از ایران زده است، باعث سربلندی این کشور شده اما در این موارد، مشکل اصلی نگاه ناعادلانه فدراسیون فوتبال و کمیته داوران است؛ نگاهی که سبب می‌شود رعایت قانون برای همه نباشد و افرادی خاص بتوانند آن را دور بزنند و ایرادی هم به آن‌ها گرفته نشود. باید دید چه زمانی این نگاه ناعادلانه در همه‌جای فوتبال این مملکت از بین می‌رود و قانون برای همه به مساوات اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.