×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ایجاد مشوق‌های مناسب برای توسعه و حمایت از تولید

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در اسلامشهر با حضور معاون اول رییس‌جمهوری، با تاکید بر اهمیت حوزه تولید، به اقدام‌ها و برنامه‌های وزارت صنعت درخصوص حمایت و مانع‌زدایی از بخش تولید اشاره کرد.

وی به بسته پیشنهادی وزارت صنعت در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت مشوق‌های بسیار خوبی را به‌ویژه برای طرح‌های که در کوتاه مدت به بهره‌داری می‌رسند در نظر گرفته است.

رزم‌حسینی ادامه‌داد: همچنین در حوزه مانع‌زدایی، موضوعاتی که مربوط به برخی دستگاه‌های دیگر است را نیز مطرح کردیم و در صورت تصویب در ستاد اقتصادی دولت، می‌تواند در حوزه تولید گشایش ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، بسته اجرایی پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، در سه ضلع وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های همکار و مرتبط با تولید و بخش ارکان حاکمیت در دو بخش پشتیبانی و مانع زدایی برنامه تدوین می‌شود.

در بخش نخست که مرتبط با داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت است در چهار بخش تفویض اختیارات وزارت‌خانه به استان‌ها و تشکل‌های خصوصی، حذف گلوگاه‌های داخلی، اصلاح رویه‌ها و حذف و اصلاح برخی از بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هاست.

رزم‌حسینی در ادامه بیان‌داشت: یکی از مهم‌ترین مطالبات استان تهران، مربوط به واحدهای صنعتی واقع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری بود؛ در این خصوص کارشناسان وزارت صنعت جلسات متعددی را با کارشناسان سازمان محیط زیست برگزار کردند و به توافق‌های خوب و ارزشمندی دست یافتند که در صورت تایید و تصویب در هیات دولت قابلیت اجرایی شدن را دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی همراه با رعایت مسائل زیست محیطی و ضرورت حفظ آن، خاطرنشان‌کرد: در صورتی که از طرف استاندار و فرمانداران، زمین مناسب برای ایجاد واحدهای تولیدی تامین و در اختیار ما قرار داده شود، وزارت صنعت آمادگی لازم برای ساخت شهرک‌های صنعتی را دارد.

وی از آمادگی ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید برای تعامل با استانداری در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: اختیاراتی در این زمینه به استانداری‌ها داده شده است، اما در کنار آن و در صورت نیاز، ستاد تسهیل آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و نشست‌ با مسوولان استانداری، تصمیمات لازم برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی را به تصویب برساند.

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری بعد از ظهر دیروز (سه‌شنبه) به منظور شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و بازدید از چند واحد صنعتی وارد شهرستان اسلامشهر شد.

شهرستان اسلامشهر با حدود ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.