×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایجاد مشوق‌ برای حمایت از فناوری‌های نوین ساخت در نهضت ملی مسکن 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نمایشگاه ملی سازه و فولاد، بخش مسکن را پیشران پیشرفت کشور نامید و گفت: صنعت فولاد موتور محرک این بخش به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن مالکی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه از آغاز عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و انجام این امر توسط وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم را یک اقدام جهادی خواند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا این لحظه بیش از ۳۸ هزار هکتار زمین به استعداد ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در محدوده شهرها تامین شده است.

وی همچنین اعلام کرد: تاکنون قرارداد ۲۵ هزار هکتار پروژه آماده‌سازی در کشور منعقد شده که حجم اجرای این پروژه‌ها معادل بیش از ۶ هزار کیلومتر جاده‌سازی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن این حجم از کار را در کشور بی‌سابقه دانست و در توضیح اهمیت این امر اضافه کرد: اگر بخواهیم این عدد را با عملکرد بخش مسکن در گذشته مقایسه کنیم باید یادآوری کنیم که در مسکن مهر مجموعا ۵۹۰ هزار واحد مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن ساخته شد.

نقش فولاد در افزایش سرعت و کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام‌شده مسکن

مالکی در ادامه گفت: افزایش سرعت و کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام‌شده در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش صنعت فولاد در تمامی این موارد بارز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی آمادگی این وزارتخانه در حمایت از فناوری‌های نوین ساخت را اعلام کرد و افزود: مشوق‌هایی در این خصوص پیش‌بینی شده و این اقدام قابل توسعه و افزایش است و همچنین باید در این عرصه به سمت نظام مدیریت پروژه پیش رفت.

وی اظهار کرد: ما بر این باوریم در دست‌یابی به دانش صنعت فولاد در ساختمان چیزی از کشورهای دنیا کم نداریم و باید با مدیریت بهره‌وری و کنترل پروژه‌ها ضعف‌های موجود را رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بخش دیگری از صحبت‌هایش سامان‌دهی و رتبه‌بندی تولیدکنندگان برای رقابت عادلانه و بالابردن کیفیت محصولات را خواستار شد و رسیدن به شرایط ایده‌آل و جایگاه اصلی در این بخش را دور از ذهن ندانست.

مالکی نقش نظارتی در تسهیل مقررات و ایجاد مشوق‌هایی از طریق استفاده از فناوری‌های نوین ساخت را از وظایف دولت در رفع چالش‌های صنعت ساخت و ساز دانست و افزود: علاوه بر اینها تنظیم و مدیریت تسهیلات بانکی توسط دولت باعث می‌شود که متقاضیان و شرکت‌ها بتوانند مصالح را آسان‌تر تهیه کنند.

وی در پایان همکاری صنایع فولاد با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان را خواستار شد و گفت: با همکاری این بخش‌ها می‌توان هزینه تمام شده را به حداقل رساند و حتی می‌توان از این ظرفیت بازار کشورهای منطقه را هم به دست آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.