×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایران جزو ۵ کشور توربین‌ساز در جهان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، آرش کردی اظهار کرد: جمعیت ما بعد از انقلاب اسلامی ۲.۳ برابر شده و از ۳۶ میلیون نفر به حدود ۸۴ میلیون نفر رسیده است، اما خدمات در عرصه برق بیش از ۱۴ برابر در همه بخش‌ها رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه قبل از انقلاب ظرفیت نصب شده ما ۷ هزار مگاوات بوده و امروز به ۹۰ هزار مگاوات رسیده است، گفت: وابستگی مردم به این خدمت روز افزون شده و در حال حاضر ۱۳ برابر رشد تولید داشته‌ایم و در منطقه و بین کشورهای خاورمیانه رتبه اول را داریم.

وی با اشاره به اینکه در مصرف برق ۲۱ برابر افزایش داشته‌ایم، تصریح کرد: تابستان سال ۱۴۰۰ محدودیت‌هایی داشتیم و خاموشی‌هایی در بخش خانگی اعمال می‌شد که با استقرار دولت سیزدهم برای رفع این محدودیت‌ها، برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه ایران جزو ۵ کشور توربین‌ساز در دنیا است، افزود: قبل از انقلاب برای تعویض روغن یک ترانسفورماتور باید از کارشناسان خارجی استفاده می‌کردیم اما امروز به خودکفایی بیش از ۹۸ درصد در ساخت تجهیزات رسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: این رفع وابستگی شرایطی را فراهم آورد که با وجود تحریم‌های دشمنان و محاصره اقتصادی، ما مشکلی در صنعت برق نداشته باشیم و بتوانیم معضل ۱۴۰۰ را به نعمت ۱۴۰۱ تبدیل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.