×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایران در تولید صنایع آب و فاضلاب به خودکفایی نزدیک شده است

تجارت گردان | ایران در تولید صنایع آب و فاضلاب به خودکفایی نزدیک شده است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنجشنبه در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  اکنون به  جز موارد اندک در حوزه تصفیه‌خانه فاضلاب تمام نیازهای صنایع آب و فاضلاب در داخل کشور تولید می‌شود و در این زمینه وابسته به خارج نیستیم.
وی ادامه داد: پیشتر مشکلاتی در تامین پمپ‌های بزرگ و سنگین داشتیم که به تدریج ساخت آن در کشور توسعه یافت و نیاز به خارج از کشور در این زمینه رفع شد.
وی گفت: مشکل جزئی مربوط به ممبران تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که تاکنون از خارج کشور تامین شده و اخیرا ۲ شرکت داخلی نمونه مشابه آن را ساخته‌اند که مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

تقی زاده خامسی با اشاره به استقبال و حضور قابل توجه تولیدکنندگان حوزه صنایع آب و فاضلاب و کشاورزی در سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب و پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی کشاورزی در مشهد افزود: به نظر می‌رسد همه گروه‌های فنی و تولیدکننده عزم خود را جزم کرده‌اند که تمام نیازهای بخش آب و کشاورزی در داخل کشور تولید شود.
وی ادامه داد: طی گفت و گوهایی که با شرکت کنندگان در این نمایشگاه داشتم، بیشترین مشکل آنان مواد اولیه بوده است که سهمیه‌بندی و گران شدن این مواد چالش‌هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است و امیدوارم با رفع مشکلات موجود نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود. 

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب با هدف شناساندن ظرفیت‌های داخلی و خارجی، ارایه محصولات جدید در زمینه‌های مختلف از جمله ماشین‌آلات توسعه صنایع کشاورزی، ایجاد اشتغال و رونق تولید، برقراری ارتباط مناسب میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و توسعه صادرات بخش کشاورزی از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر است.

این ۲ نمایشگاه در فضایی به گستره ۲۲ هزار مترمربع با حضور ۲۰۵ شرکت داخلی و ۹۵ شرکت از نمایندگان برندهای کشورهای فرانسه، آلمان، هلند، ترکیه، هند، چین، کره جنوبی، ژاپن، مالزی و ایتالیا برپا شده که زمینه فعالیت آنها ادوات، ماشین‌آلات، مکانیزاسیون و نهاده‌های کشاورزی، تجهیزات گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری و آبرسانی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.