×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
ایمانی که امید جاری می کند/ گام های معدن و صنایع معدنی برای امیدآفرینی

ذکر این مقدمه به سبب اثری است که با ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانواده بزرگ معدن و صنایع معدنی همچون سدی در برابر مهاجرت نیروی کار به شهرهای بزرگ ایجاد می کند. در واقع تبلور سخنان اخیر مقام معظم رهبری در بهره گیری از “ایمان” و ایجاد “امید” به نیکی در این حوزه از اقتصاد کشور دیده می شود. نکته ای که به بیان ایشان، از سوی امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی عاملی برای ایجاد تحول و تحرک در سطح کشور که در سطح جهان اسلام بوده است و اکنون ما میراث دار چنین الگویی برای تقویت ایمان و امید نزد مردمان کشورمان هستیم.

ایمیدرو طی سال های اخیر که راهبری توسعه بخش معدن و صنایع معدنی را برعهده گرفته، طرحی نو برای تحقق اهداف این حوزه در انداخته است. در واقع تلاش برای تکمیل طرح های زنجیره بخش، در کنار بهره گیری از دانش روز به ویژه تهیه سندی توسط ایمیدرو برای جاری کردن نسل چهارم فناوری – با کمک دانشگاه و مراکز علمی و صاحبنظران- برنامه منسجم کاهش ارزبری این بخش و نیز توسعه فناوری های مرتبط با عناصر حیاتی و راهبردی و فرآوری مواد معدنی کم عیار و باطله ها؛ جملگی اهدافی را پیاده می کنند که با تاسی از نگاه بنیان گذار جمهوری اسلامی و سخنان امیدآفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته اند.

به بیانی، مجموعه اقدامات پیشگفتار با استفاده از توانمندی های نیروهای نخبه این سرزمین به پیش رفته که قطعا عاملی برای به بار نشستن نهال امید در دل فعالان بخش معدن و صنایع معدنی خواهد شد. در این میان تقویت بومی سازی و کاهش ارزبری، در عمل به معنای ایجاد زمینه رشد اشتغال جوانان این مرز و بوم است که از آن می توان به ایجاد امید، تعبیر کرد.

اینجانب معتقدم ایمان سلاحی است که از پیشوایان دینی و مذهبی و رهبری هوشمندانه خود گرفته ایم و آن را با برنامه و اقداماتی که گوشه ای از آن بیان شد، به “امید” بدل خواهیم ساخت. بخش معدن و صنایع معدنی افق توسعه را با چنین ابزاری قابل تحقق می داند و خداوند را شاکریم که با همراهی و مشارکت بخش خصوصی، گام های تازه برای جاری سازی ایمان و امید برخواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.