×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازدید نماینده مقام معظم رهبری «مدظله العالی»  در شورایعالی امنیت ملی از ایزوایکو

به گزارش تجارت گردان به نقل از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، روز دوشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۲ سعید جلیلی عضـو مجمع تشخیص مصلحت نـظام و نمایندهٔ مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در شورای عالی امنیت ملی با همراهی مهندس قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، دکتر شهرزاد معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران و معاونین ایزوایکو از کارگاه ها، امکانات و تجهیزات، توانمندیها، پروژه های در دست اجرا و  گروه های مختلف کاری این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان یک صنعت پیشران و استراتژیک در حوزه اقتصاد دریامحور بازدید کرد.

دکتر جلیلی در جریان این بازدید عنوان کرد: یکی از سیاست هایی که مقام معظم رهبری در سال گذشته بر آن تأکید فراوان داشتند و ابلاغ فرمودند بحث سیاستهای اقتصاد دریا محور است. و یکی از موهبت های بزرگ خداوند متعال به کشور ما چه در شمال کشور و چه در جنوب کشور دریاست، ما اگر از ظرفیت دریا به خوبی استفاده کنیم موجب میشود که اشتغال فراوانی داشته باشیم، ارز آوری فراوانی داشته باشیم و صنعت و تولیدمان در حوزه های مختلفی که مربوط به دریاست فعال باشیم.

نماینده مقام معظم رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی هدف این بازدید را بررسی ابعاد مختلف اقتصاد دریا محور عنوان کرد و اینکه چگونه شروع شده، چقدر دنبال شده و افق آینده آن چیست. و اشاره ای نیز به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت این مهم داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی ضمن اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجائیکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را درپیش داریم یکی از موضاعاتی که مجلس آینده باید مورد توجه داشته باشد همین بحث اقتصاد دریا محور است. یعنی نمایندگان محترمی که از سایر نقاط کشور منتخب مردم واقع میشوند و به خصوص نمایندگانی که حوزه انتخابی ایشان در کنار دریاها و یا پسکرانه هاست باید به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند و برنامه های ویژه ای هم در این خصوص داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در شورایعالی امنیت ملی در ادامه عنوان داشت: یکی از حوزه هایی که در دریا بسیار اهمیت دارد صنعت کشتی سازی است که ضمن جلوگیری از خروج ارز میتواند ارز آوری بالایی نیز برای کشور داشته باشد و همچنین موجب اشتغال بسیاری از جوانان و متخصصین کشور شود. باید به این صنعت توجه ویژه ای شود.

دکتر جلیلی افزود: در بازدیدی که امروز از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران داشتم نشانه های تغییر و پیشرفت در این مجموعه دیده میشود اما بنظر میرسد تا نقطه مطلوب کمی فاصله دارد. باید در کشور یک عزم جدی و برنامه ای منسجم جهت استفاده حداکثری از توان و ظرفیت داخل وجود داشته باشد و دستگاه ها و سازمانهایی که در این حوزه فعالیت میکنند به ویژه آنهایی که به این صنعت وابسته اند، نظیر کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش و تمام کسانی که در این عرصه کار میکنند باید توجه ویژه ای به این صنعت و به تولید داخل داشته باشند.

وی در همین خصوص با اشاره به بی مهری نسبت به صنعت داخل و سفارش ساخت چندین فروند کشتی به کشورهای خارجی در ادوار گذشته افزود: باید این اشتباهات و برخی کوتاهی هایی که در گذشته بوده، جبران شود و با قدرت از کشتی سازی به عنوان صنعتی که میتواند هزاران شغل را ایجاد کند حمایت شود و انشاالله مردم ما و مردم منطقه بتوانند از مزایای آن برخوردار شوند.

لازم به ذکر است ساخت هر فروند شناور در ابعاد متوسط می تواند تا ۱۲۰۰ نفر شغل بصورت مستقیم ایجاد کند و از آنجائیکه در ساخت یک کشتی همچون ساخت یک شهر جدید از مواد اولیه مختلف با گوناگونی بالایی استفاده میشود ساخت کشتی بصورت زنجیروار باعث رونق صنایع  مرتبط نظیر فولاد، کابل سازی، لوله سازی، چوب، پروفیل، شیرآلات، نساجی و… ده ها صنعت دیگر میشود. از اینرو میتوان گفت رونق کشتی سازی میتواند صنعت و اقتصاد کشور را فعال و پویا نگه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.