×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بازچرخانی ۱۹۰ میلیون مترمکعب پساب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری، با اشاره به این‌که پساب تولیدی این تصفیه‌خانه در اختیار بخش صنعتی و کشاورزی قرار می‌گیرد، گفت: این تصفیه‌خانه نه‌تنها مشکل فاضلاب مردم مناطق جنوب و غرب تهران را حل می‌کند بلکه سالانه ۱۹۲ میلیون متر مکعب پساب به اندازه ظرفیت مخزن سد کرج را تولید و به چرخه مصرف فضای سبز تهران می‌رساند.

بختیاری درباره تأمین اعتبار این تصفیه‌خانه توضیح داد: بانک توسعه اسلامی برای اجرای تصفیه‌خانه فیروز بهرام و تونل انتقال فاضلاب ۱۷۴ میلیون یورو تسهیلات به دولت اعطا کرده است، به گونه‌ای که در موافقت‌نامه دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی دولت متعهد به اجرای ۱۶۷۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر تهران شده بود.

وی افزود: از این مقدار حدود ۱۴۵۰ کیلومتر شامل شبکه اصلی و فرعی توسط شرکت فاضلاب تهران اجرا شده است.

به گفته مدیرعامل آبفای استان تهران، برنامه زمان‌بندی این طرح امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و تا حدودی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و واردات تجهیزات به تعویق افتاد، ولی بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور و خاورمیانه در مساحتی حدود ۶۰ هکتار است که مناطق یک، ۲، ۳، ۵، ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۷، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ و کل منطقه ۹ را زیر پوشش قرار می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.