×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بخش مهمی از موفقیت های بانک توسعه تعاون مرهون همکاران اعتباری است

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در کارگاه آمورشی همکاران اعتباری بانک اظهار داشت: همکاران این آمادگی را دارند تا در این مقطع، یک پایان سال خوب را در عملکرد و عملیات اصلی بانک رقم بزنیم، تا با روحیه و انگیزه و برنامه ریزی بهتر آماده شروع سال ۱۴۰۳ باشیم، سال آینده سال تحول در حوزه عملیات اصلی بانک است، جمع حاضر در این کارگاه به عنوان ارکان اعتباری بانک جمعی هستند که بخش مهمی از عملیات اصلی بانک مرهون زحمات و تدابیر آنهاست، ارکان اعتباری در اجرای ماموریت ها و تکالیف بانک نقش بی بدیل دارند.
وی افزود: همواره تاکید داشته ام برنامه ریزی جلسات به گونه ای باشد تا نماز اول وقت به عنوان یاد خدا و فلسفه اصلی خلقت مورد توجه باشد، امور دنیوی به تعبیر قرآن بازی و سرگرمی است، اصل یاد خدا و برپایی نماز است.
شیخ حسینی تصریح کرد: شایسته است برگزاری این کارگاهها و این هم اندیشی ها دستاوردها و خروجی مناسب در راستای بازنگری و تدابیر جدید برای سیاست های اعتباری سال ۱۴۰۳ را به همراه داشته باشد، در حوزه اعتباری شبکه بانکی در حال حاضر شرایطی ویژه حاکم است، درک عمیق و اشراف جامع همکاران اعتباری از این وضعیت ضروری به نظر می رسد
.این مقام بانکی توضیح داد: در ظاهر با سیاست های دوگانه و درست رو به رو هستیم، دولت با اهداف توسعه ای و رشد به دنبال تامین مالی پروژهاست و بانک مرکزی در پی برقراری انضباط پولی، بانکی و نقدینگی است، در این شرایط با واقع بینی و نه صرفا ایده آل گرایی می توانیم نقش خودمان را به خوبی ایفا نماییم، نگاه تک زاویه ای به هر جنبه از این به ظاهر دوگانگی نگاهی ناقص است و باید نگاهی جامع و واقع بینانه به شرایط داشته باشیم.
شیخ حسینی تاکید کرد: در حوزه های کارشناسی و مدیریتی باید قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشیم، مدیران عالی با استدلال و جامع نگری و بر اساس شرایط و مقتضیات زمان و مکان بهترین تصمیم گیری را داشته باشند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون یادآور شد: تصمیم گیری آن قدر مهم است که تعبیر شده چنانچه مدیر در سایر وظایف مدیریتی اعم از برنامه ریزی، سازماندهی و رهبری توفیق نداشته باشد، با تصمیم گیری صحیح می تواند ناکامی سایر حوزه ها را جبران کند. مصداق آن در حوزه اعتباری این است که تصمیم بگیرم با توجه به شرایط اعتبار اسنادی را بدهم یا ندهم.
وی ادامه داد: قدرت و توان حل مساله و تصمیم تا حدی آموزشی و اکتسابی است و قسمت عمده ای از آن نیز ذاتی است، سنت الهی بر این است که انسانها با تفاوت ها، ویژگی ها و استعدادهای متنوع باشند تا هر کس بر اساس استعدادش خدمت رسانی کند، هر کس در سر جای خود قرار بگیرد نیز عین عدالت است و می تواند بهره وری و رضایت بالا را در پی داشته باشد، وظیفه مدیران نیز خدمتگزاری است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های مدیر اثربخشی است که با تصمیم درست، انتخاب درست و اهداف درست حاصل می شود، کارآیی نیز در اجرا و با بهترین راه اجرا و بهترین روش قابل حصول است، در مجموع بهره وری با بیشترین خروجی با کمترین منابع با هدف درست قابل دستیابی است، بهره وری درست انجام دادن کارهای درست است.
وی گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که در حوزه تخصیص سیاست های انبساطی حاکم است، مسکن به عنوان پیشران اقتصادی و اشتغال مورد توجه بوده و تسهیلات مسکن مورد تاکید است، همچنین تکالیف نیز با هدف رشد اقتصادی حالت انبساطی دارد، از آن سو در حوزه تجهیز شرایط انقباضی است، با توجه به کنترل ترازنامه ای جلوی خلق پول که در سمت چپ ترازنامه است گرفته می شود.
شیخ حسینی ادامه داد: در این شرایط نقدینگی از سپرده مهمتر است، سپرده الزاما منجر به نقدینگی نمی شود. مهمترین کار در این شرایط وصول ، تجهیز و (( مدیریت مصارف)) است.۵۰ همت تسهیلات پرداختی سال جاری حدود ۳۶ همت ناشی از وصول بوده است. یکی از مسائل کنونی شبکه بانکی نقدینگی است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: از عملکرد ارکان و همکاران اعتباری بانک رضایت دارم، دفاع از عملکرد شایسته همکارانم در حوزه اعتباری و تقدیر از زحمات و تدابیر آنان از باب جهاد تبیین است. باید تلاش کنیم مزیت رقابتی مان در شبکه بانکی که انجام هدفمند تکالیف بوده است را حفظ کنیم، ضمن آنکه در تلاش بوده ایم تا تکالیف بانک همراستایی کامل با ماموریت و رسالت بانک داشته باشد.
شیخ حسینی بیان داشت: برخی ویژگی ها برای کارکنان اعتباری بانک لازم است، اولین مورد به روز بودن و یادگیری است، تسلط بر فرآیندهای روش های نوین تامین مالی با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه اولویت دارد، دومین ویژگی سرعت، دقت، تسهیل گری و پرهیز از پیچدگی است. پرداخت تسهیلات خرد در بستر تی تی پلاس عملیاتی شده است، در مراحل بعد پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی نیز اجرایی می شود. امروزه در همه دستگاهها و سازمانها صحبت از عملکرد و عاملیت مناسب بانک توسعه تعاون در طرحهای تسهیلاتی است.وی درباره ویژگی دیگر اظهار داشت: انضباط اعتباری و مدیریت ریسک مهم است، بهداشت پرونده حائز اهمیت است، به قول یکی از صاحب نظران بانکی شخصیت وام گیرنده مهمترین فاکتور برای اعطای تسهیلات است.
این مقام بانکی گفت: بانک توسعه تعاون طی دو سال اخیر منابع را از ۳۶ همت به ۷۰ همت رسانده است، ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی کل دوران در همین دو سال پرداخت شده است، در حوزه تسهیلات ریالی هیچ پرونده مشکل دار وجود ندارد، در حوزه ارزی نیز به ویژه طی دو سال اخیر فعالیت شفاف و سالم است، ارکان نظارتی بانک نیز در کنار همکاران هستند و در راستای پیشگیری و صیانت همکاران فعالیت می کنند، عملیات بانک در مجموع بسیار شفاف و سالم است.
وی افزود: نسبت مصارف به منابع را به گونه ای هدایت کرده ایم که از بالای صد به ۹۵ درصد کاهش یافته و در سال آینده به حد متعارف ۸۵ درصد نزدیک خواهد شد، تکالیف بانک بالای ۹۰ درصد اجرایی شده و تا پایان سال به صد در صد متمایل خواهد شد، بکارگیری ابزارهای نوین تامین مالی کارگشا است چون منابع را درگیر نمی کند.
شیخ حسینی درباره سیاست های اعتباری توصیه نمود: در انتخاب ضرایب برابری به گونه ای عمل نماییم بانک دچار شکاف بدهی و دارایی نشود.
در این جلسه که با حضور معاونین مدیر عامل، تعدادی از مدیران ستادی همراه بود حدادی شاندیز (خراسان رضوی)، صادق زادگان (آذربایجان شرقی) و حجار (فارس) به نمایندگی از ارکان اعتباری کشور مطالبی را ارائه دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.