×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برخورد با دستگاه‌های اهمال گر در امر مبارز با مواد مخدر

حجت الاسلام حسن درویشیان روز چهارشنبه در نشست تخصصی ویدیو کنفرانسی مسئولان ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور با عنوان «برنامه تحول راهبردی ستاد در سال ۱۴۰۰» با تاکید بر اینکه مبتلایان به مواد مخدر هم دنیا و هم آخرت خود را تباه می کنند، اظهار داشت: کسی که دنیای او با ابتلا به مواد مخدر تباه شود به طور قطع توفیق انجام تکالیف انسانی و الهی خود را هم نخواهد داشت و به فتوای مراجع تقلید همین عمل یک گناه بزرگ است.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر و نجات افراد مبتلا و پیشگیری برای عدم ابتلا جامعه بویژه نسل جوان، یک اقدام ضروری و یک امر واجب است.

رییس بازرسی کل کشور با یادآوری اینکه آمار ابتلا به اعتیاد حدود ۲ درصد جمعیت کشور است، تصریح کرد: همانطور که در سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر ذکر شده راهی جز مبارز فراگیر، قاطع و مستمر علیه فعالیت ها و اقدامات غیرقانونی مرتبط با مواد مخدر و روانگردان ها نیست.

وی تاکید کرد: یکی از مهترین بخش های این مبارزه اقدامات پیشگیرانه است که هم در سیاست های کلی آمده و هم مورد تاکید رهبری و مسوولان است مانند تقویت باورهای دینی، اقدامات ورزشی، فرهنگی، آموزشی، تبلیغی و بهره گیری از همه ظرفیت های کشور که لازم است همه دست اندرکاران و عموم مردم کمک و همکاری کنند و این حساسیت هم به مسوولان و مردم یادآوری کرد تا شاهد هیچ ابتلایی به مواد مخدر در کشور نباشیم.

حجت الاسلام درویشیان افزود: حتی ابتلای یک نفر به مواد مخدر زیاد است بویژه اینکه متاسفانه آمار مبتلایان به مواد مخدر در نسل جوان و سنین پایین تر مانند دانش آموزان بیشتر شده و این پیام بسیار بدی است آن هم در حالی که طبق آمار جمعیت کشور کاهش شدید پیدا کرده و حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور مسن اعلام شده است. این خطر بسیار بزرگی برای کشور است چرا که جوانانی که مبتلا به مواد مخدر و روانگردان هستند نه تنها کارآمدی ندارند بلکه برای تهیه مواد و درمان هزینه ای برای کشور ایجاد می کند.

رییس بازرسی کل کشور با بیان اینکه باید بر موضوع پیشگیری که در سند و برنامه تحول و قانون آمده است، پافشاری و پیگیری کرد، ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور هم در امر خطیر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها آمادگی لازم دارد و درصدد پیگیری و مطالبه همکاری دستگاه های ذیربط با مواد مخدر است و اگر احیانا کوتاهی از آنان سر زد دنبال و به عنوان یکی از ترک فعل های مهم در انجام وظایف دستگاه ها پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت رسانه ها بویژه فضای مجازی باید بیش از این استفاده کرد و جای کار در این زمینه ‌و آموزش وجود دارد، یادآور شد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها و جاهایی که پیش بینی شده حتما باید پیگیر این مساله باشند به نوجوانان و جوانان آموزش های مستمر ارایه شود تا این موضوع را در نطفه بخشکانیم.

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه اغلب اقدامات دستگاه های ذیربط و مربوط با مبارزه به مواد مخدر محدود به اعتبارات دریافتی از ستاد شده است، تاکید کرد: ستاد باید نظارت مستمربه عملکرد این دستگاه ها به ویژه در حوزه پیشگیری داشته باشد چرا که پیشگیری به منزله واکسن برای ویروس مواد مخدر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.