×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
بررسی نحوه هزینه‌کرد بودجه ۳۰ هزار میلیاردی حوزه اشتغال با حضور بانک‌ها

تجارت‌گردان – محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت ؛ در تشریح نشست امروز صبح(دوشنبه، ۱۹ دی ماه) کمیسیون متبوع خود گفت: امروز جلسه‌ای با موضوع بررسی نحوه اجرای تبصره ۱۸ در خصوص تولید و بهره‌وری در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون اقتصادی با حضور روسای بانک ها و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.

وی ادامه داد: براساس قانون باید بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای حوزه اشتغال با اولویت مناطق محروم به سازمان‌های متولی اشتغال مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارتخانه‌های آموزش و پروش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شد، که براساس گزارش‌های رسیده وضعیت بسیار نگران کننده ای در مورد میزان اجرای این قانون وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: براساس گزارش امروز مسئولان بخشی از این عدم اجرای قانون ناشی از تغییر دولت و مدیران بوده است و طی بررسی‌ها مشخص شد، عملا منابع لازم برای این بخش اختصاص پیدا نکرده و تنها حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل سازمان هدفمندی یارانه ها برای اجرای قانون تبصره ۱۸ تخصیص پیدا کرده که معادل یک سوم تعهدات مربوطه است.

پورابراهیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه باید همین ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز به دستگاه ها برای اجرای قانون از طریق عقد قرارداد پرداخت می‌شده تا به دست مردم برسد، این قراردادهای نهایی هم هنوز اعمال نشده و با وجود تامین منابع مالی، پولی به دست مردم نرسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در نشست امروز تکالیف لازم برای هر کدام از دستگاه ها از جمله وزارت امور اقتصاد و دارایی که مسئولیت دبیرخانه این مجموعه را برعهده دارد، تعیین و مقرر شد، طی یک هفته دستگاه‌های مربوطه گزارش خود را در مورد این قانون و نحوه تخصیص دو سوم باقی مانده منابع مالی تبصره ۱۸ به کمیسیون اقتصادی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: بخش بانکی نیز بخش موافقتنامه ها و انتقال منابع به مردم برای ایجاد اشتغال را نیز پیگیری کند، تا بتوانیم در فرصت زمانی دو ماهه باقی مانده با استفاده از این ظرفیت قانونی اشتغال مورد نظر را راه‌اندازی کنیم./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.