×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری مراسم معارفه سرپرست واحد کار و خدمات اشتغال وسیع ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور 

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس، مراسم معارفه سرپرست واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و همچنین سرپرست واحد کار و خدمات اشتغال مجتمع ایزوایکو با حضور حسین علی رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران استانی و کشوری در سالن جلسات این منطقه عظیم اقتصادی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «کامران داستانی» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن تشریح ماموریت ها و زیرساخت‌های موجود در بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور، اظهار داشت: هدف اصلی ما ایجاد اشتغال و تولید است و در این مسیر از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

وی اشتغال زایی بیش از ۱۴ هزار نفری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را نشانه‌ای از پویایی این منطقه عظیم اقتصادی خواند و تاکید کرد: با این حال طرح های توسعه ای بسیاری را در دست اقدام داریم و زیرساخت‌ها نیز برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقویت خواهد شد.

در ادامه حسین علی رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که امیدواریم این انتصابات سبب افزایش همکاری های مناطق ویژه با اداره کل تعاون استان شود، افزود: قوانین و اجرای آن باید به نحوی باشد که نه کارگر احساس استثمار کند و نه کارفرما از تولید باز بماند.

وی بیان داشت: دولت دغدغه معیشت و امنیت شغلی کارگران را دارد و ما معتقدیم که در موضوع مشاغل سخت و زیان آور نیز باید حقوق کارگران در نظر گرفته و موعد بازنشستگی آنان باید رعایت شود.

رعیتی فرد گفت: عمده مشاغل در مناطق ویژه مشاغل سخت و زیان آور است و کارگران باید از مزایای این قانون منتفع شوند.

وی تاکید کرد: ایجاد مشکل یا بروز حوادث به سبب رعایت نشدن موارد ایمنی برای کارگران در مناطق ویژه تبعات اجتماعی و سیاسی بزرگی در پی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره  به حوادث کار  افزود: در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش فوتی را تجربه کردیم که ناشی از افزایش بازرسی ها بود.

وی تصریح کرد: حوزه ایمنی باید بسیار جدی گرفته شود چرا که نجات جان یک نفر به مثابه نجات جان بشریت است.

رعیتی فرد ضمن بیان این که از مدیران مناطق ویژه تقاضا داریم تا همکاری خوبی با اداره کل استانی داشته باشند، اظهار داشت: بر عدالت مزدی تاکید داریم چرا که انگیزه باید حفظ شود و راه این مساله طبقه بندی مشاغل است.

گفتنی است در پایان این مراسم علی حسین رعیتی فرد، اسماعیل علی یاس را با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس معرفی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.