×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بزرگان رینگ صنعتی بورس کالا در سال ۱۴۰۲ / فولاد مبارکه عرضه کننده شماره ۱ محصولات فولادی در بازار داخلی

 تولیدکنندگان بسیاری محصولات خود را در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه می‌کنند ولی حجم عمده عرضه‌ها متعلق به چند شرکت بزرگ است. برای مثال فولاد مبارکه و صنایع ملی مس از نظر ارزش معاملات بزرگترین عرضه‌کنندگان در رینگ صنعتی بورس کالا هستند. ارزش معاملات این دو در سال ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۲۸۷ هزار میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات ۱۱ عرضه کننده برتر رینگ صنعتی بورس کالا در سال گذشته به بیش از ۵۸۰ هزار میلیارد تومان رسید. سهم هر کدام از این شرکت‌ها از ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

بزرگان رینگ صنعتی بورس کالا در سال ۱۴۰۲ / فولاد مبارکه عرضه کننده شماره ۱ محصولات فولادی در بازار داخلی

فولاد مبارکه اصفهان بالاترین ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا طی سال ۱۴۰۲ را داشت. ارزش معاملات این شرکت به بیش از ۱۷۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد. شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با ارزش معاملات ۱۱۳ هزار میلیاردی در رتبه دوم قرار می‌گیرد و معدنی و صنعتی چادرملو در کنار فولاد خوزستان با ارزش معاملات بالاتر از ۵۳ هزار میلیارد تومانی به ترتیب رتبه سوم و چهارم را به دست می‌آورند. پس از این چهار شرکت ارزش معاملات سایر تولیدکنندگان کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان بود.

در لیست ۱۱ عرضه‌کننده برتر رینگ صنعتی بورس کالا ۲ تولیدکننده در زمینه مس قرار می‌گیرند و ۹ شرکت دیگر در زنجیره فولاد فعال هستند. از نظر حجم عرضه‌ها تولیدکنندگان مواد اولیه زنجیره فولاد بالاترین سهم را دارند و در انتهای جدول نیز دو تولیدکننده مس قرار می‌گیرند.

بزرگان رینگ صنعتی بورس کالا در سال ۱۴۰۲ / فولاد مبارکه عرضه کننده شماره ۱ محصولات فولادی در بازار داخلی

دنیای مس کاشان و شرکت ملی صنایع مس ایران از نظر حجم عرضه‌ها در رینگ صنعتی فولاد در رتبه یازدهم و دوازدهم قرار می‌گیرند. شرکت ملی مس تنها با فروش ۳۵۹ هزار و ۳۷۱ تن محصول، در جایگاه مهم حجم عرضه معاملات سال ۱۴۰۲ قرار گرفت در حالی که معدنی و صنعتی چادرملو با فروش بیش از ۹ میلیون تنی محصول رتبه اول را به دست می‌آورد. معدنی و صنعتی گل‌گهر و سنگ‌آهن گهرزمین به ترتیب با فروش بیش از ۸ میلیون تن و بیش از ۷ میلیون تنی در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

حجم عرضه برای عرضه کنندگان مواد اولیه در زنجیره فولاد همیشه بالاست و مقایسه آنها با شرکت‌هایی مانند تولیدکنندگان مس منطقی نیست. این تولیدکنندگان در دسته‌های مختلفی مقایسه می‌شوند برای مثال در میان عرضه کنندگان مواد اولیه، معدنی و صنعتی چادرملو در رتبه اول قرار می‌گیرد و در میان فولاد سازان نیز فولاد مبارکه اصفهان با عرضه بیش از ۶ میلیون تنی محصول در سال ۱۴۰۲ با اختلاف رتبه اول را به دست می‌آورد و فولاد خوزستان با عرضه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تنی در رتبه دوم دسته فولادسازان قرار می‌گیرد. در میان تولیدکنندگان مس نیز شرکت ملی صنایع مس ایران از نظر حجم عرضه‌ها در بورس کالا رتبه اول را به دست می‌آورد.

منبع : ایراسین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.