×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بنیاد شهید برای آموزش نوقلمان حوزه ایثار و شهادت آمادگی دارد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، ‌ رحیم نریمانی روز چهارشنبه در گفت وگویی بر ضرورت انگیزه‌بخشی برای تولید محتوای جدید در حوزه ایثار و شهادت تاکید و اظهار کرد: در دومین جشنواره «سرخ‌نگاران» محورهای مکتب شهید سلیمانی، شهدای سلامت و شهیدان حوزه مقاومت را به عنوان محورهای اصلی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود:‌ همچنین در جشنواره سال گذشته چند اثر در حوزه محور مقاومت دریافت کرده‌ایم و تصمیم داریم ابعاد بین‌المللی جشنواره «سرخ‌نگاران» را با همکاری مشترک «خانه کتاب و ادبیات ایران» و «مجمع تقریب مذاهب» تقویت کنیم و برگزیدگانی در این بخش داشته باشیم. افزون بر این، در دوره دوم جشنواره «سرخ‌نگاران» به کتاب‌های صوتی حوزه ایثار و شهادت نیز توجه خواهیم داشت.

«سامانه اسناد افتخار» بر بستر اینترانت فعال است

نریمانی بر ضرورت انتشار اسناد فرهنگی شهیدان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر «سامانه اسناد افتخار» بر بستر اینترانت فعال است و پس از پالایش برخی تصاویر شهدا که مرتبط با معراج شهیدان است، این سامانه را تحت وب و برای دسترسی تمام پژوهشگران و علاقه‌مندان نیز فعال خواهیم کرد. افزون بر این، در سایت «نوید شاهد» نیز برخی اسناد فرهنگی شهدا شامل دست‌نوشته‌ها، وصایا، نقاشی‌ها و … را به صورت رسانه‌ای منتشر می‌کنیم.

وی یادآور شد: با تغییر ذائقه مخاطبان، مجلات شاهد (شامل شاهد کودک، شاهد نوجوان، شاهد جوان و شاهد یاران) را به صورت الکترونیکی در قالب سایت مجلات شاهد منتشر کرده‌ایم.

انتشار ۹ میلیون فایل سند شهدا، جانبازان ۷۰ درصد و آزادگان

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تولید محتوای حوزه‌ ایثار و شهادت با تشکیل شورای فضای مجازی ایثار برنامه‌ریزی و گسترش یافته است، تأکید کرد: اولویت امسال این حوزه تولید محتوای با کیفیت با مخاطب شناسی مناسب در فضای مجازی است که در این راستا تمام کتاب و مجلات نشر شاهد به صورت الکترونیکی در سایت نوید شاهد برای استفاده همگان آماده شده و به صورت رایگان در دسترس است.

نریمانی با اشاره به تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ استان با رسانه ملی در استان‌ها در خصوص ثبت، ضبط و پخش خاطرات والدین معظم شهدا خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ملی در تولید و انتشار اسناد تاریخ شفاهی ایثارگران هدف‌گذاری شده است و امسال در جمع‌آوری خاطرات والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و فعالیت‌های بنیاد، برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد از بهره‌برداری سامانه اسناد افتخار و انتشار ۹ میلیون فایل سند شهدا، جانبازان ۷۰ درصد و آزادگان، تحت وب طی ماهها و روزهای گذشته افزود: به‌زودی سامانه تحت وب برای همگان قابل دسترسی خواهد بود زیرا بر اساس ماده ۶۴ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران بنیاد موظف به جمع‌آوری اسناد ایثارگران از تمام دستگاه‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی و انتشار آنها شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.