×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
به همت شرکت فولاد سنگان و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی: بهره برداری از چندین کلاس درس در شهرستان خواف

به گزارش تجارت گردان به نقل از خبرنگار روابط عمومی فولاد سنگان، حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم بهره برداری از ۳۰ کلاس درس ضمن تبریک ایام هفته وحدت اظهار کرد: هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم راه آن از مدرسه می‌گذرد و اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید مدارس آن آباد باشد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که فضاهای نیمه تمامی که آغاز شده است را تکمیل کند و بعد بر اساس نیازهای جدید به احداث مدرسه بپردازد. خوشحالم که در مهر ماه امسال ۲۳۵ مدرسه با ۱۱۰۰ کلاس در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و رتبه دوم تحویل کلاس در کشور مربوط به این استان بود که نشان از عزم دولت سیزدهم و تلاش جهادی همکاران ما در سازمان نوسازی و دیگر مسئولان دارد.

دکتر خان محمدی گفت: راه نرفته بسیار است اما باید قدر داشته‌های خود را بدانیم. ابتدای انقلاب، سرانه دانش آموزی یک و نیم متر مربع بود اما الان ۵/۲ متر مربع است که این با جنگ، تحریم و تنگناهای اقتصادی به اینجا رسیده ایم و امیدوارم این راه امتداد و استمرار داشته باشد و بهترین نقاط شهر ما مدرسه باشد اگر بهترین فضا و جذاب‌ترین فضا مدرسه باشد، آینده آن منطقه تضمین می گردد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مشارکت فولاد سنگان در عمل به مسئولیت های اجتماعی گفت: در رابطه با مشارکت خیرین عزیز و بزرگوار در احداث مدارس به شکل مشارکتی تسهیلاتی قائل شده ایم و اگر خیرین بزرگوار با پنجاه درصد در احداث پروژه‌ها مشارکت داشته باشند پنجاه درصد دیگر آورده اعتبارات دولتی و اعتبارات ملی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم با مشارکت خیرین بزرگوار و مخصوصاً بخش صنعت و به ویژه شرکت فولاد سنگان خواف که فعالیت‌های ارزشمندی در عرصه مدرسه سازی در شهرستان خواف داشته اند، کمبودهای فضاهای آموزش و پرورش را در این شهرستان کاهش دهیم.

خان محمدی گفت: اگر امروز بهره‌ای از زندگی داریم به خاطر این است که پشت نیمکت‌ها نشسته‌ایم و درس عشق و زندگی آموخته‌ایم. همه ما به مدرسه مدیون هستیم و باید دین خود را نسبت به مدرسه ادا کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: امروز با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و ریاست محترم سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در شهرستان خواف شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۳۰ کلاس درس در این شهرستان هستیم و ۸۰ کلاس درس نیز در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

لازم به ذکر است، در این مراسم علاوه بر افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه استاد عثمان محمدپرست، مدرسه ۶ کلاسه مهربخش و مدرسه ۶ کلاسه فرزندان ایران نیز با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به بهره برداری رسید و انشاالله تا پایان مهر ماه و اوایل آبان ماه پنجاه کلاس درس دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و اعتبار هزینه شده حدود ۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است که از اعتبارات ملی، استانی، مشارکت خیرین و مشارکت شرکت فولاد سنگان تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان، این شرکت در اهتمام به مسئولیت های اجتماعی تابحال مدارس و فضاهای آموزشی بسیار زیادی را با هدف توسعه عدالت آموزشی از جمله ، ساخت هفت باب مدرسه و کلنگ زنی چهل و شش کلاس درس در سال های اخیر را بر عهده گرفته که کمک بسیار شایانی به کاهش محرومیت مردم شهرستان خواف در حوزه آموزشی نموده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.