×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳
بیش از ۹۰ درصد کشفیات در مرز‌های شرقی است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، سردار سرتیپ حسین اشتری در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: این از افتخارات ما است که بیش از ۹۰ درصد کشفیات ما در مرزهاست و ۱۰ درصد باقی مانده نیز در سطح شهر و مراکز، کشف می‌شود که البته این ۱۰ درصد نیز رقم بالایی است.
وی گفت: برای جمهوری اسلامی ایران، در امان ماندن مردم و جوانان از این بلا بسیار مهم است و فرقی نیز نمی‌کند که جوانان خودمان باشند یا مردم و جوانان اروپا.
سردار اشتری ادامه داد: اگر امروز نیرو‌های ما در مرز‌ها بی وقفه تلاش می‌کنند هدفشان این است که جوانان را از این بلا دور و صیانت کنند و این اقدامی بشردوستانه است.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم در دنیا موضوع مواد مخدر است و همان طور که نماینده سازمان ملل نیز اعلام کرد ۲۶۵ میلیون نفر درگیر اقلام مختلف مواد مخدر هستند و مبارزه با آن یک موضوع راهبردی برای جهان محسوب می‌شود و متاسفانه روند افزایش مصرف در جهان نگران کننده است.
سردار اشتری گفت: ضروری است که بحث مبارزه با مواد مخدر با عزمی راسخ ادامه پیدا کند که در جمهوری اسلامی ایران در سیاست‌های کلان و فرمایشات مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره شده است و در جلسات آسیب‌های اجتماعی نیز مقام معظم رهبری ۵ آسیب را در اولویت قرار دادند که در راس آن‌ها موضوع اعتیاد است و شخصا به این موضوع ورود پیدا کرده اند.
وی افزود: در نیروی انتظامی بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از فرزندان این کشور در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند و ۱۲ هزار نفر جانباز در این راه داریم که در واقع بیشترین شهید و جانباز را در بحث مبارزه با مواد مخدر تقدیم کردیم.
سردار اشتری ادامه داد: البته بیشترین کشفیات را نیز در بحث مواد مخدر داریم که به دلیل همجواری با کشور افغانستان در معرض خطر هستیم که در سال‌های گذشته بیش از هزار و ۱۰ تن انواع مواد را که بیشترین آن‌ها تریاک است کشف کردیم.
وی گفت: البته بحث مبارزه با مواد مخدر به تنهایی از عهده یک نهاد بر نمی‌آید بنابراین باید از نهاد‌های مردمی نیز در این بحث کمک بگیریم که اکنون حضور هنرپیشه ها، هنرمندان، ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی نیز می‌تواند در این عرصه کمک کند که از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود که این کار باید تقویت شود و همه باید برای ریشه کن کردن این رویه و بحث پیشگیری و مقابله تلاش کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.