×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تأمین ارز موردنیاز نهاده‌های دامی/ التهابات بازار نهاده های دامی فروکش کرد

محسن حافظ در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت روند توزیع نهاده در کشور، گفت: در سنوات گذشته زمانی که مرغدار و دامدار قصد خرید نهاده را داشت بر اساس نیاز و زمان تحویل کالای خود اقدام به ثبت سفارش می‌کرد، و در نهایت کالا‌ها به‌موقع به‌دست مرغدار و دامدار می‌رسید.

وی افزود: بنابراین بازار عرضه و توزیع نهاده در گذشته کاملا رقابتی بود که این رقابت بهترین شرایط و قیمت نهاده را در اختیار دامدار و مرغدار قرار می‌داد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی توزیع‌کنندگان عمده نهاده‌های دام و طیور و آبزیان، گفت: در حال حاضر دیگر این شرایط وجود ندارد، زیرا عرضه و توریع نهاده‌ها منحصرا از طریق سامانه بازارگاه انجام می‌پذیرد.

حافظ بیان کرد: طی چند ماه اخیر ارز نهاده‌های دامی تخصیص داده شده است و در حال حاضر نیز نهاده ذرت، سویا و جو به بازار تزریق شده و التهابات بازار فروکش کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و افزایش تولید جوجه یک روزه طی سه ماه زمستان تعداد جوجه‌ریزی به ۱۳۰ میلیون قطعه رسیده است بنابراین مازاد تولید را در شب عید خواهیم داشت که این مازاد به کاهش قیمت تمام شده گوشت مرغ کمک می‌کند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی توزیع‌کنندگان عمده نهاده‌های دام و طیور و آبزیان، گفت: در حالی که اصلاح ارز ترجیحی به نفع تولید بوده و رانت را از بین می‌برد، ولی به دلیل تبعات اجتماعی متوقف شده و در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفتند که ۹ میلیارد دلار برای نهاده‌های دامی در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.