×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تاکستان مدرن ۳۰ هکتاری در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در حاشیه بازدید مجید کیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان، از روند پیشرفت پروژه های مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی ارس از سایت ۳۰ هکتاری باغ انگور مدرن شرکت نگین سبز آببر در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس بهره برداری شد.

میزان سرمایه گذاری این تاکستان ۳۰۰ میلیارد ریال می باشد که با اشتغالزایی ۶۰ نفری و عملکرد ۵۰ تنی در هر هکتار، سالانه ظرفیت تولید ۱۵۰۰ تن انگور تازه خوری را دارد.

تکنولوژی به کار رفته در این باغ انگور بر اساس «سیستم Y» و سیستم تربیتی کوردون چهاربازومی باشد که رقم تربیتی آن تولید انگورهای flame seedless یا انگور بی دانه می باشد.

عمده محصولات تولیدی این تاکستان صادراتی می باشد و به کشورهای روسیه، چین و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر خواهد شد.

لازم به توضیح است کیانی در این بازدید از محل احداث گاوداری ۴ هزار راسی شرکت نگین سبز آببر، مجتمع های پرورش ماهی و پروژه های باغات میوه (بادام، زردآلو، شلیل، آلو، گوجه سبز)، مزارع گندم، ذرت، نخود، پنبه که بر اساس روش های نوین کشت و زرع انجام می گیرد، همچنین از مراحل نصب دستگاه های نوین حوزه آبیاری از جمله اسکرین و نوار تیپ و نیز مجتمع خدماتی و اداری این شرکت بازدید کرد.

تجارت گردان | تاکستان مدرن ۳۰ هکتاری در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.