×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تاکید رئیسی بر برخورد موثرتر با تخلفات راهنمایی و رانندگی و ارتقای شرایط ایمنی تردد

 سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز شنبه با حضور در جلسه «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر»، با ضروری دانستن مسئله آماده بودن زیرساخت‌های سفر امن، آرام، ارزان و دلنشین از مبدا تا مبدا، بر چند محور مهم از جمله هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر، زمان‌شناسی و اقدام به موقع دستگاه‌های عضو، نظارت مستمر بر همه ارکان سفر به خصوص اسکان، بهداشت و تغذیه مسافرین، اهتمام جدی همه دستگاه‌ها برای کاهش قابل ملاحظه تصادفات و سوانح جاده‌ای، تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل و استفاده از ظرفیت مردمی برای توسعه گردشگری تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه زمان‌شناسی از جمله تدابیر ضروری برای همه دستگاه‌ها در راستای ارتقای کیفیت عملکرد است، از تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی برای رفع ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز تا پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروزی امسال به عنوان اقدامی در جهت ارتقای امنیت تردد در جاده‌ها و سفرها تقدیر کرد.

رئیسی همچنین با تبریک روز جهانی هواشناسی، از پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره بارش‌های روزهای اخیر به عنوان اقدامی به هنگام که بستر اتخاذ اقدامات پیشگیرانه مناسب و جلوگیری از وقوع حادثه و تلفات در نتیجه این بارش‌ها شد، ابراز رضایت کرد.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت تقویت ناوگان حمل و نقل هوایی، دریایی و به ویژه زمینی، به افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی در دو سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت نظارت بر اماکن اقامتی و شرایط اسکان، بهداشت و تغذیه مسافران از اقدامات ضروری برای بهبود زیرساخت‌های سفر در کشور است.

رئیسی گزارش‌های ارائه شده درباره کاهش ۳۰ تا ۴۵ درصدی حوادث جاده‌ای در روزهای سپری شده از تعطیلات را خوشحال کننده ‌دانست و در عین حال از آمار موجود تصادفات و سوانح جاده‌ای ابراز تاسف و بر ضرورت استمرار نظارت جدی‌تر و برخورد موثرتر با تخلفات راهنمایی و رانندگی و ارتقا بیش از پیش شرایط ایمنی تردد تاکید کرد.

ارتقای مشارکت مردم در بخش‌های گردشگری، بهداشت و درمان،‌ امنیت سفر و دیگر عرصه‌ها و همچنین تقویت نقش نظارتی و واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی به مردم از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در این جلسه بود.

رئیسی در پایان از همه دست‌اندرکاران تسهیل و ارتقای شرایط سفر ایمن و آرام برای مردم در ایام تعطیلات نوروزی صمیمانه قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.