×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تحریم‌ها تهیه و تامین تجهیزات هواشناسی را با مشکل روبرو کرده است

به گزارش تجارت گردان ، سحر تاج بخش روز چهارشنبه در جریان سفر به استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر قطعات و لوازم ایستگاه های هواشناسی خارجی هستند و تحریم ها مانعی برای تهیه آنها به شمار می روند.

این مسوول گفت: با وجود تحریم ها و افزایش نرخ ارز با تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری موفق به راه اندازی ۳۸ ایستگاه هواشناسی در نقاط مختلف کشور شدیم و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم و رفع محدودیت ها در تامین تجهیزات از خارج ایستگاه های بیشتری را نیز راه انداری کنیم.

رییس سازمان هواشناسی در ادامه در خصوص احتمال تکرار بارش های سنگین و سیل آسا نوروز ۹۸ گفت: پیش بینی های ما براساس داده های دریافت شده از نقشه های ماهواره ای نشان می دهد وضعیت نرمال و زیر نرمالی را تا پایان زمستان از حیث بارش ها پیش رو خواهیم داشت.

تاج بخش ادامه داد: بارش های نوروز ۹۸ یا بارش های آذرماه در خوزستان و بوشهر در قالب پدیده های حدی هستند که خارج از مدل های هواشناسی بلند مدت بوده و حدود ۲۰ روز قبل از وقوع قابل پیش بینی هستند.

وی اظهار داشت: البته به دلیل تغییرات اقلیمی، وقوع پدیده های حدی نیز بیشتر شده اما برای بلند مدت قابل پیش بینی نیستند.

تاج بخش افزود : در مورد پدیده وارونگی هوا که برخی نقاط کشور در زمستان امسال زیاد شاهد آن بودند نیز شرایط جوی عامل تثبیت کننده یا از بین برنده پایداری هواست و اگر اتمسفر به گونه ای رفتار کند که هوا پایدار باشد ذرات معلق مانند گرد و غبار، مه یا آلاینده های محیطی، گازی یا معدنی در آن باقی می مانند.

وی اظهار داشت: آنچه باید برای جلوگیری از وارونگی هوا رخ دهد پیشگیری منابع ثابت و متحرک آلوده کننده هستند که متولی آن سازمان حفاظت محیط زیست است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.