×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
تحویل دو میلیارد لیتر گازوئیل به نیروگاه‌های کشور از ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، جلیل سالاری با بیان این که روند رشد مصرف بنزین و گازوئیل در کشور روند قابل توجهی است، گفت: با توجه به اختلاف ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت سوخت در مرزهای کشور، گازوئیل یا بنزین در برخی مرزهای جنوبی به محض خروج از جایگاه، تا ۱۵ هزار تومان در ازای هر لیتر نیز خرید و فروش می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این که مصرف روزانه بنزین به طور میانگین از ابتدای سال، به حدود ۹۸ تا ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده است، افزود: این شکاف قیمتی باید مدیریت شود، اما سیاست دولت، سیاست قیمتی نیست و تمرکز اصلی، بر نظارت است.

وی گفت: مجموعه‌های مختلف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سایر دستگاه‌های نظارتی در حوزه مجاری عرضه و نقاطی که طرح کدینگ در آن‌ها اجرایی می‌شود، در حال نظارت هستند تا سه ماه تابستان که فصل سفر است را به گونه‌ای مدیریت کنیم که به خوبی از این دوران بگذریم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: به موازات نظارت بر مجاری عرضه، تأمین سوخت نیروگاهی در ایام افزایش مصرف برق و نیاز نیروگاه‌ها به تأمین سوخت بیشتر نیز، در دستور کار قرار دارد. از ابتدای سال تاکنون، حدود ۲ میلیارد لیتر گازوئیل، فقط در بخش نیروگاهی کشور تأمین شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.