×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تداوم روند نزولی دلار و یورو در نبود تقاضا و افزایش عرضه

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بر این اساس در لحظه انتشار این گزارش، امروز (شنبه بیست و پنجم دی ماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۸۹۱ تومان رسیده است و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش ۲۵۲ تومانی نسبت به روز پنجشنبه هفته قبل، به رقم ۲۶۴۱۴ تومان رسیده است. همچنین مقایسه نرخ امروز دلار نسبت به شنبه هفته قبل نیز نشان می‌دهد که بهای فروش هر اسکناس دلار آمریکا در طول یک هفته گذشته، حدود ۵۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

بر اساس این گزارش؛ در معاملات امروز، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۹۰۰۵ تومان تعیین شده است و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۹۵۹۰ تومان رسیده است که نسبت به نرخ پایانی هفته قبل، ۴۰۴ تومان کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، تداوم روند نزولی شاخص ارزی در هفته‌های اخیر در حالی است که بهای دلار در بازار آزاد نیز از کانال ۳۲ هزار تومانی به کانال ۲۷ هزار تومان کاهش یافته است؛ عقبگرد چند کاناله‌ای که بیانگر افزایش عرضه ارز در بازار و افت تقاضای کاذب در معاملات ارزی است. هرچند باید یادآور شد که حجم معاملات بازار آزاد ارز آنچنان قابل توجه نیست و نرخ گذاری شفاف و واقعی ارز در بازار متشکل ارزی در حال شکل‌گیری است که در نهایت به نرخ‌های اعلام شده در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور نیز منجر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.