×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ترکیه: پیشنهاد آمریکا برای میانجی‌گری با کردهای سوریه را رد کردیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با دویچه وله اظهار کرد، کشورش با تروریسم می‌جنگد و حمایت نکردن آمریکا از “حزب کارگران کردستان” (پ.ک.ک) و “یگان‌های مدافع خلق کرد” ضروری است و هیچ کشوری توان نابودی اقتصاد ترکیه را ندارد.

وی اظهار کرد: تنها در صورتی با تروریست‌ها مذاکره می‌کنیم که سلاح‌هایشان را تحویل دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه از آمریکا خواست مسائل پیچیده بین دو کشور را از طریق عمل به وعده‌هایش به جای تهدید به اعمال تحریم‌ها حل کند.

این مقام ترکیه‌ای تصریح کرد: مسائل بسیاری نظیر تروریسم، تمامیت ارضی سوریه و وحدت آن، راه حل سیاسی در این کشور، ثبات منطقه و بازگشت آوارگان به مناطق‌شان هستند که نیاز به حل کردن دارند.

چاووش‌اوغلو همچنین درباره واکنش کشورش به تحریم‌های تسلیحاتی آلمان گفت: ما باید روی این مسائل متمرکز شویم اگر از تحریم‌ها ترسی داشتیم این عملیات را شروع نمی‌کردیم و این عملیات برای امنیت ملی ما حیاتی است. مهم نیست کی چه می‌خواهد بکند، تحریم تسلیحاتی یا هر چیز دیگر این تحریم‌ها ما را قوی‌تر خواهد کرد. ۵۰ سال قبل ما فقط ۲۰ درصد تولید کالای مورد نیازمان را داشتیم و اکنون تولید ما به بالای ۷۰ درصد رسیده است. حتی اگر متحدان از سازمان‌های تروریست کرد حمایت کنند، حتی اگر تنهای تنها باشیم حتی با صورت اعمال هر تحریمی جنگ ما با این سازمان‌های تروریستی ادامه خواهد داشت مهم نیست دیگران چه می‌کنند ما به هیچ دلیلی از این مبارزه درست نمی‌کشیم. این موضوع برای ما حیاتی است موضوع امنیت ملی و بقا است.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: بهترین کاری که آمریکا می‌تواند انجام دهد خارج کردن افراد مسلح از منطقه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.