×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تسریع در احداث بزرگ‌ترین مجتمع گاوداری و پرورش ماهی کشور

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مجید کیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در بازدید از مجتمع پرورش ماهی و گاوداری شهید سلیمانی شرکت کشت و صنعت خوشه صبا اظهار داشت: از زمان شروع مسئولیتم در این منطقه و بر اساس پیگیری گفتمان توسعه متوازن در ارس، چندین بار از زون خداآفرین و ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه بازدید کرده‌ایم. علی‌رغم وجود برخی مشکلات و زمانبر بودن فرآیندهای اجرایی در برخی پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و کشاورزی، زون خدافرین منطقه آزاد ارس ذخیره‌گاه استراتژیک برای کل کشور است و می‌تواند در موضوع ایجاد امنیت غذایی ایران، نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: ضروری است در راستای شکوفایی هرچه بیشتر مزیت‌های ناب اقتصادی زون خداآفرین، در حوزه جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی تلاش بیشتری انجام گیرد.

لازم به توضیح است کیانی امروز از دو مگاپروژه شامل مراحل تکمیل عملیات عمرانی فاز اول مجتمع پرورش ماهی ۱۵۰۰ تنی و نیز مراحل آماده سازی مجموعه گاوداری ۱۰ هزار راسی شهید سلیمانی شرکت خوشه صبا بازدید کرد.

مگاپروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی شهید سلیمانی شرکت کشت و صنعت خوشه صبا، بزرگ‌ترین مجموعه گاوداری شیری کشور می‌باشد که با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در حال آماده‌سازی و احداث است و سالانه ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن شیر را دارد. همچنین در کنار تولید شیر مقرر است صنایع تبدیلی آن نیز راه اندازی شود.

فاز اول این مگاپروژه با ظرفیت هزار راس گاو تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مگاپروژه پرورش ماهی ۱۵۰۰ تنی شهید سلیمانی شرکت کشت و صنعت خوشه صبا نیز در ۱۰ فاز به بهره برداری خواهد رسید و بزرگترین مجتمع پرورش ماهی سردابی کشور می‌باشد. فاز اولین این پروژه از چهارماه پیش آغاز شده است و هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.