×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تسهیلات تامین نهاده های دامی در بانک کشاورزی

به گزارش تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما، دکتر مهدی رضایی، سرپرست بانک کشاورزی در برنامه پیگیری شبکه خبر در مورد پرداخت تسهیلات دامدار کارت گفت: تسهیلات دامدارکارت در راستای طرح هدفمندی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی ایجاد شده است. تولیدکنندگان گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، شیر و آبزیان از طریق جهاد کشاورزی استان ها و سامانه سیتا، به بانک کشاورزی معرفی شده و بانک کشاورزی با توجه به ظرفیت، فعالیت و مبلغ معرفی شده نسبت به پرداخت تسهیلات به این افراد اقدام می کنند.

وی در ادامه گفت: تسهیلات به سه بخش تقسیم شده است: تولید کنندگان روستایی و تولیدکنندگان عشایری و تولیدکنندگان متوسط و نسبتا بزرگ.

در بخش اول تولیدکنندگان خرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد بهره مند می‌شوند. تسهیلات مذکور در قالب دامدار کارت به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود و از طریق دستگاه‌های کارت خوان  فروشندگان نهاده‌های کشاورزی که توسط سازمان جهاد کشاورزی مشخص شده نسبت به خریداری نهاده‌های کشاورزی اقدام می‌کنند.

برای تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بانک برای پرداخت تسهیلات متقاضیان در سامانه بازارگاه اقدام و تولیدکنندگان می‌توانند نسبت به خرید از این سامانه به صورت مستقیم از واردکنندگان و فروشندگان نهاده‌های کشاورزی اقدام کنند؛ و نهاده‌های خریداری شده به صورت مستقیم به تولیدکنندگان عرضه می‌شود.

بانک کشاورزی تسهیلات را با توجه به ظرفیت واحد‌ها و معرفی وزارت جهاد کشاورزی با سه نرخ ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد پرداخت می‌کند و بانک تمهیدات ویژه‌ای را برای سهولت در پرداخت تسهیلات فراهم کرده تا در اسرع وقت افراد مشمول این تسهیلات بتوانند دریافت کنند؛ و به منظور اجرای هر چه بهتر و سرعت در کار شعب منتخب بانک کشاورزی پنج شنبه و جمعه فعال و مشغول خدمت رسانی به کشاورزان و دامداران خواهند بود.

آقای رضایی در خصوص نظارت بر هزینه کرد این تسهیلات گفت: به دستور جهاد کشاورزی، بازرسان وزارت جهاد وظیفه بازرسی و نظارت در این موضوع را به عهده دارند.

وی در مورد مهلت ثبت نام افزود: از پنجشنبه و جمعه هفته گذشته شروع و تا زمانی که کشاورزان و دامداران مراجعه کنند و وزارت جهاد اعلام کند پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.