×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تسهیل دسترسی خریداران خرد به سیمان

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، جواد جهرمی درباره خرید خرد سیمان از بورس کالا گفت: پس از راه اندازی معاملات سیمان در بازار فیزیکی، تقاضا برای راه اندازی معاملات خرده فروشی محصول سیمان اعلام شد و از طرفی تعدد روزهای معاملاتی علاوه بر عرضه سیمان در بازار فیزیکی هم یکی از خواسته‌های فعالان این بازار بود تا این محصول در سایر روزهای هفته هم معامله شود.

وی افزود: با توجه به همکاری‌های که با شرکت‌های سیمانی داشتیم تاکنون ۱۱ انبار سیمان در بورس کالا پذیرفته و نماد آن‌ها گشایش یافته است.

وی گفت: در هفته آینده نیز نماد ۴ انبار سیمان در بورس کالا گشایش می‌یابد و همچنین ۳۰ شرکت سیمانی برای پذیرش در بورس کالا اقدام کرده اند.

وی افزود: خرید خرد سیمان از هفته گذشته امکان پذیر شد و خریداران خرد می‌توانند از محل گواهی سپرده اقدام به خرید سیمان کنند.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا گفت: حداقل خرید سیمان ۱۰ تن است و خریداران می‌توانند از محل گواهی سپرده سیمان مورد نیازشان را تامین کنند.

جهرمی گفت: مشتریان خرد سیمان با داشتن کد بورسی می‌توانند بصورت مجازی اقدام به خرید سیمان کنند و نیازی به مراجعه به کارگزاری نیست.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا تصریح کرد: از هفته آینده ۱۵ نماد سیمانی گشایش می‌یابد و معاملات گواهی سپرده سیمان نیز رونق بیشتری می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق مصوبات وزارت صمت، شرکت‌های تولیدکننده سیمان باید از طریق بورس کالا اقدام به فروش سیمان کنند.

جهرمی افزود: از زمانی که سیمان در بورس کالا عرضه شد قیمت آن کاهش پیدا کرد و به علت کاهش هزینه‌ها به قیمت منطقی رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.