×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تشریح برنامه های فرهنگی و هنری ویژه “هفته وحدت” در کیش

به گزارش تجارت گردان به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید یکه دهقان دبیر هماهنگ کننده برنامه های فرهنگی و هنری ویژه هفته وحدت، چهارشنبه ۷ آبان در نشست خبری که در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ از تجدید بیت با شهدا و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، پنجشنبه ۸ آبان ساعت ۱۶در مسجد امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت؛ مسابقه نقاشی و کتاب خوانی، پویش کاراته و پویایی بانوان در بستر فضای مجازی و مسابقه غواصی فین سوئمینگ ویژه آقایان در اسکله تفریحی برگزار می شود.

یکه دهقان در ادامه افزود: با طراحی و اجرای “سلسله برنامه های سیره پیامبر مهربانی” در طول هفته وحدت هر شب از ساعت ۲۱ گفتگوی زنده در پلت فرم اینستاگرام با گروه های مختلف و با اساتید داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به گفتگوی زنده جمعی از اساتید، روحانیون ساکن در کیش، اهل تسنن که امام جماعت مساجد و فعالین حوزه های مختلف هستند با رویکرد “هفته وحدت” در بستر فضای مجازی گفت: برنامه مشترکی میان مرکز معارف قرآنی کیش با رایزنی فرهنگی ایران در لبنان که شب میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار می شود یکی از شاخص ترین برنامه های این سلسه نشست ها است.

سعید یکه دهقان در خصوص برگزاری نشست “گفتگوی اندیشه محور” در فضای مجازی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگان مسیحی و اهل تسنن در کشور لبنان و یکی از روحانیون شیعه در ایران که صاحب اندیشه هستند در خصوص سیره مهربانانه و رفعت پیامبر اکرم(ص) گفتمان خواهند داشت.

یکه دهقان در رابطه با ادامه برنامه های ویژه “هفته وحدت” روز شنبه دهم آبان به برنامه های سنتی “دورهمی جشن وحدت و مسابقه طناب زنی بانوان” گفت: این دو رویداد سنتی تحت عنوان دورهمی هفته وحدت در خانه بومیان کیش و مسابقه طناب زنی ویژه بانوان” جهت فراهم کردن فضای شاد و ایجاد خاطره به یاد ماندنی میان احاد جامعه با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه “پاتوق شعر و ادب کیش با محتوای میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت در سالن خوارزمی و مسابقه دارت بانوان در پلاژ اختصاصی بانوان ” با همت مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ورزش و تفریحات سالم، یکشنبه یازدهم آبان برگزار خواهد شد.

دبیر هماهنگ کننده برنامه های فرهنگی و هنری ویژه هفته وحدت، برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) را از برنامه های اصلی هفته وحدت بر شمرد و افزود: دوشنبه ۱۲ آبان، با همت نهاد امام جماعت کیش و مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش این جشن از ساعت ۱۸:۳۰در محوطه مسجد خاتم الانبیاء (ع) برگزار می شود، همچنین موسسه ورزش نیز در همین روز “مسابقه پیلاتس ویژه بانوان” را از ساعت ۱۵:۳۰ در پلاژ اختصاصی بانوان برگزار می کند.

یکه دهقان بیان داشت: پایان بخش برنامه های هفته وحدت؛ جشن بزرگ هفته وحدت است که در مجموعه آوای خلیج فارس سه شنبه شب ۱۳ آبان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش برگزار می شود.

رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست بر لزوم اهمیت هفته وحدت اشاره داشت و گفت: هر سال سازمان منطقه آزاد کیش با تلاشی مضاعفی نسبت به برگزاری هر چه با شکوه تر این برنامه ها و جشن ها اهتمام ویژه داشته و در حال حاضر “هفته وحدت” به یک رویداد با شکوهی تبدیل شده که با پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی شاهد برگزاری برنامه های پر نشاطی در جامعه خواهیم بود.

اردلان اظهار داشت: بر اساس ماموریت و وظایف ذاتی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری برنامه ریزی های خاص انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه ها در دو بخش فرهنگی و هنری، ورزشی و بخش فعالیت های قرآنی در این برنامه ها با رویکرد اجتماعی برای گروه های سنی متنوع “کودکان، نوجوانان و بزرگ سالان” پیش بینی شده است تا این افراد بتوانند از برنامه ها استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.