×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تعطیلی ۳۰ درصد رستوران‌ها در دو ماه اخیر

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اتاق اصناف ایران؛ سید علی اصغر میرابراهیمی افزود: بسیاری از رستوران‌دار‌ها به دلیل مشکلات بسیار مجبور به تعطیلی واحد‌های صنفی خود شده و به مشاغل دیگر روی آورده‌اند. بطوریکه در ۲ تا ۳ ماه اخیر حدود ۳۰ درصد از رستوران‌دار‌ها واحد‌های صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

میرابراهیمی گفت: قیمت مواد اولیه، اجرت کار، بیمه و مالیات همه برای رستوران‌داران گران است. رستوران‌ها هم مواد اولیه را خریداری می‌کنند، زعفران از هر کیلو ۱۱ میلیون ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به هر کیلو ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان رسیده است. ما که مرغداری و شالیزار نداریم که تحت تاثیر افزایش قیمت این اقلام قرار نگیریم. با وجود این افزایش قیمت زیاد در مواد غذایی و موارد دیگری مانند بیمه و مالیات همکاران ما در رستوران‌ها به مشکلات جدی برخورد کرده‌اند.

وی افزود: بسیاری از رستوران‌دار‌ها به دلیل این مشکلات عدیده مجبور به تعطیلی واحد‌های صنفی خود شده و به مشاغل دیگر رو آورده‌اند. در ۲ تا ۳ ماه اخیر حدود ۳۰ درصد از رستوران‌دار‌ها واحد‌های صنفی خود را تعطیل کرده‌اند. وقتی ملک اجاره‌ای باشد و هزینه‌های اجاره هم اضافه شود مجبور به این کار می‌شوند.

رئیس اتحادیه رستوران‌دار‌ها گفت: میزان تقاضا هم در همین مدت زمان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هم کاهش داشته است. مردم در شمال شهر اوقات فراغت بیشتری دارند و بیشتر از رستوران‌ها استفاده می‌کردند، ولی با وضعیت فعلی تقاضای عضویت جدید در شمال شهر هم کاهش زیادی داشته و می‌توان گفت کاهش در این منطقه بیشتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رستوران‌ها به طور کلی وضعیت خوبی ندارند و عرضه و تقاضا کاهش یافته است و بنابراین رستوران‌دار‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.